Autora: Anna Canals, coordinadora pedagògica de Text – La Galera

A aquestes alçades de la pel·lícula, algú s’atreveix a posar en dubte la importància de llegir? Vull dir L-E-C-T-U-R-A, així, amb majúscules, “allò” que ens permet investigar, informar-nos, intercanviar, interpretar, aprendre i gaudir.

De vegades penso quina altra cosa hi ha avui dia que ens obri tantes portes i ens desperti tantes motivacions i inquietuds. I penso també què seria de nosaltres sense la lectura. Bé, almenys, què seria de mi… Algú va dir, encertadament, que som el que llegim. O era som el que mengem? 😉

Les institucions ens volen convèncer que llegir ens fa +grans, i que, sense voler, cada dia llegim. Jo ja n’estic convençuda.

No és d’estranyar, doncs, que contínuament tornem a parlar del tema, que hi hagi plans d’impuls a la lectura , certàmens de lectura en veu altaplans lectors, hores del lector, tertúlies, biblioteques, lectures recomanades, fàcils, obligatòries, digitals, analògiques…

Ostres!, és que hi ha molt a dir sobre la lectura: podríem parlar dels processos mentals que requereix l’acte de llegir, de la pràctica, de l’edat lectora, dels hàbits. I del temps. I l’espai. I, encara, del controvertit suport.

lectura text la galera

A Text-La Galera en som ferms defensors. Tant de bo el fet que nosaltres ens passem el dia llegint i difonent continguts per llegir donés pas a una bogeria per la lectura, una epidèmia contagiosa i imparable que arribés a tot arreu.
Potser sí que aleshores seríem +grans, +savis, +oberts, +emocionables!

Més d’un cop he sentit: “Els meus fills no llegeixen gaire.” I també: “Els meus alumnes no llegeixen prou.” I penso: “I mentre ho fan o ho haurien de fer, tu a què et dediques? Llegeixes? Dónes importància a la lectura?”

Us proposo que enmig de l’allau de plans lectors, propostes de lectura, novetats editorials o novetats digitals us feu aquestes preguntes. Fins i tot ens podeu enviar les vostres respostes. Ens agradarà llegir-les. De debò.

I més, perquè voldrà dir que heu llegit aquestes ratlles.