Ja a les acaballes del curs i abans de marxar de vacances us oferim un nou article del blog. Amb aquest article, continuem les publicacions que intenten explicar de manera breu algunes de les tendències més actuals del món educatiu. Avui parlem de l’atenció a la diversitat.

L’atenció a la diversitat

2 juny 21 | Dietari Text

Diversitat a l’aula

Si hi ha una paraula que defineix el món avui, aquesta paraula és DIVERSITAT. I les aules són, sens dubte, un reflex d’aquesta riquesa.

La diversitat és un fet universal i un sistema educatiu inclusiu és l’única mirada possible per donar resposta a tots els alumnes. Això implica la personalització de l’aprenentatge, perquè cada infant o jove pugui desenvolupar al màxim les seves potencialitats.

El repte d’atendre la diversitat

Atendre els diferents ritmes d’aprenentatge, les diverses capacitats d’atenció, les diferents emocions o actituds, la pluralitat de capacitats personals… és un repte, és el repte que tenim a Text com a creadors d’eines que han de facilitar l’aprenentatge de tots i cadascun dels nens i les nenes en el camí cap a aquesta escola inclusiva i el disseny universal de l’aprenentatge.

La proposta de Text per atendre la diversitat

Tenim clar què han d’aprendre els alumnes a l’escola o a l’institut i com, perquè coneixem el currículum i coneixem les metodologies, sobretot les més actuals i innovadores. A més, som especialistes en la creació i l’edició de materials educatius rigorosos i en diferents formats i sabem quins recursos afavoreixen l’aprenentatge i en quin moment pot ser més adequat fer-los servir. Pautar les activitats, crear exercicis pràctics, oferir vies alternatives i de suport per aconseguir els objectius o preveure l’accés als coneixements amb creativitat i tenint en compte les diferents intel·ligències i capacitats són eines que integrem en fer les nostres propostes. Així, acompanyem, ajudem a repassar o a aprofundir, perquè cadascú tingui allò que necessita.

El tastet

Vols saber com t’ajudem? Per al curs 2021-22 preparem nous recursos per atendre la diversitat en els projectes Tot tallers i Itineraris. Tot i que aquests materials ja preveuen unes seqüències didàctiques adaptables a diferents ritmes d’aprenentatge, augmentarem el nombre de propostes. Això et permetrà estar al costat dels teus alumnes mentre aprenen i no haver de dedicar temps a pensar, buscar, seleccionar o crear recursos.