Fins al setembre!

7 juny 2023 | Ara ve...

Ara ve…  el temps de les vacances i ja no ens veurem fins al setembre. A quina estació ens acostem? Quan comença? Sabeu quan s’acaba? Us proposem diferents activitats per treballar aquesta estació de l’any: l’estiu!

Pensem i parlem. Propera estació: l’estiu

  • Per començar, demaneu als alumnes quina és la seva estació de l’any preferida. Potser és l’hivern? O la primavera? O l’estiu? O la tardor?  En rotllana, feu que reflexionin sobre els motius que fan que els agradi, sobre els records que en tenen o sobre quina emoció els desperta.
  • Després de parlar de les diferents estacions demaneu-los si saben quina és la que s’acosta. L’estiu! Què passa a l’estiu? Quan comença? Quan acaba? Deixeu que hi diguin la seva: fem vacances, fa calor, anem a la platja o a la piscina, d’excursió a la muntanya, i fins i tot potser mengem algun gelat. Per motivar la conversa, podeu demanar a les famílies que portin fotografies d’alguna activitat feta durant l’estiu anterior o bé podeu imprimir i/o mostrar aquestes fotografies.
  • Mostreu un calendari dels mesos de l’estiu o bé marqueu els mesos d’estiu en el calendari de l’aula. Marqueu-hi quan comença l’estiu i quan acaba.  (Aquest any comença el 21 de juny i acaba el 23 de setembre). També hi podeu assenyalar altres dates importants per als infants, per exemple:
    • Últim dia d’escola (juny)
    • Festa de final de curs
    • Primer dia d’escola (setembre)
    • Aniversaris de l’estiu
    • Festes locals…
  • Podeu fer servir gomets de diferents colors, mides i formes per marcar les diferents dates.

 

Fem i regalem el nostre collage d’estiu

  • Després de parlar de l’estiu i de les pròpies vivències i emocions, proposeu als nens i les nenes que facin un collage plasmant el que els transmet aquesta estació. Per fer-ho, oferiu molt material i divers: cintes de colors, aquarel·les, ceres, flors, retalls de revistes, etc. I utilitzeu un DINA3. Si cal, també el podeu plastificar.
  • En acabar, escriviu o bé demaneu que escriguin (si en saben) el seu nom en el collage i feu que s’intercanviïn els treballs fets. El collage serà el record que tindran els nens i les nenes d’aquest curs i que els servirà per recordar els companys fins al curs que ve. Si voleu, també hi podeu enganxar una fotografia del grup classe. I si us animeu, en podeu fer un en format mural per penjar-lo a l’aula

SI TENS EL PROJECTE IMAGINA!

  • Podeu preparar records de curs amb diferents peces del projecte. Per exemple: podeu elaborar targetes del Diccionari Imagina amb els noms i les fotografies de tots els alumnes i repartir-ne un joc a cadascú.
  • També podeu fer un DocuImagina combinant fotografies del grup i individuals.
  • Una altra proposta és preparar un joc de memòria amb les fotografies o dibuixos de cada nen o nena.