Qui truca a la porta? El Carnestoltes ja és aquí!

10 febr. 2020 | Ara ve...

Ara ve… el Carnestoltes i ens agrada disfressar-nos, fer gresca i xerinola, i com diu la cançó: “…ens posem una disfressa per saltar, cantar i ballar…” Et suggerim una proposta perquè els nens i les nenes participin en la preparació de la festa.

Ja arriba el Carnestoltes!

  • Per començar a viure la festa, feu participar els nens i les nenes en la seva preparació. Per fer-ho, una setmana abans, feu que el rei Carnestoltes arribi a l’aula i porti un missatge per a tots els nens i les nenes. Qui truca a la porta? Qui pot ser? El fem passar?
  • El Carnestoltes pot arribar ben disfressat i amb un missatge per a tots nosaltres. Què li preguntem? Els nenes i les nenes poden fer-li preguntes com ara: Qui ets? De què vas disfressat? Què portes en aquest full? Per què has vingut a l´escola?
  • Si ho preferiu, o no podeu fer arribar el Carnestoltes a l’aula, podeu llegir el missatge i explicar als nens i les nenes que ha arribat una carta del Carnestoltes.

Escoltem què ens diu el Carnestoltes

  • El rei Carnestoltes us porta un missatge. Li agradaria que celebréssiu la festa de valent i per això us demana que cada dia de la setmana vingueu tots ben mudats. Però mudats a la seva manera. El Carnestoltes dona les instruccions però els nens i les nenes les han de fer arribar a casa.
  • En rotllana, el Carnestoltes llegeix el missatge. L’heu sentit bé? Què ens demana? Li farem cas, oi? Per fer-ho, cal començar a treballar i a preparar la carta i les consignes i fer-les arribar a casa.

Preparem les consignes i les donem a casa

  • Per satisfer els desitjos del Carnestoltes, proposeu als nens i les nenes fer, decorar o escriure les consignes que ha deixat i fer-les arribar a casa. Podeu fer servir les consignes que us donem o bé fer-les servir de model.
  • Als més petits, els podeu proposar enganxar una etiqueta amb el nom de l’escola i/o decorar-les amb gomets. Als més grans els podeu proposar que les completin amb el nom dels dies de la setmana i el nom de l’escola, en lletra de pal o lletra lligada.

Ara sí, celebrem el Carnaval!

  • Els nens i les nenes venen disfressats seguint les consignes que el rei Carnestoltes els va donar i que ells mateixos han fet arribar a casa.
  • Ara, proposeu una activitat per a cada dia de la setmana, per poder ensenyar a casa com us ho passeu de bé. Feu fotografies de cada activitat i al final de setmana en podeu fer un àlbum en paper per a cada alumne o bé penjar-les al blog de l’escola.

Dilluns · Feu una desfilada per mostrar com us heu pentinat avui. Ho podeu fer dins la classe o bé al pati, amb tots els nens i nenes del cicle.

Dimarts · Proposeu que cada nen o nena dibuixi a un company. Com s’ha disfressat? Com és la corbata o el llaç que porta? De quin color? Als més grans, de P5, podeu proposar-los que facin un dibuix en parella, de manera que entre els dos dibuixin un altre company (Qui fa la cara? Qui dels dos fa el cos?…).

Dimecres · Compartiu les perruques. Cada nen o nena ha de deixar a un altre company la perruca que ha portat. Ens canviem les perruques? De quin color és la teva perruca? Recordeu fer-vos fotografies.

Dijous · Demaneu la col·laboració als alumnes més grans de l´escola i proposeu després d’esmorzar, maquillar els nens i les nenes més petits. Feu fotografies dels nens i les nenes amb els barrets i ben maquillats. Proposeu que els més grans apareguin a les fotografies.

Divendres · És el dia de la rua. Aneu ben disfressats i proposeu que les famílies també hi participin .

  • Proposeu a les famílies fer un racó de disfresses i deixar-hi el que els nens i nenes han portat durant la setmana, per tal de poder gaudir-ho tot l’any.

SI ETS USUARI IMAGINA!

  • Feu servir els cartronets de lletres de l’Atrapalletres per confegir els noms dels dies de la setmana o altres paraules relacionades amb el Carnaval.
  • Feu servir l’aplicació DocuImagina per documentar la proposta.