Ens relaxem

14 gen. 2020 | Ara ve...

Ara ve… l’hivern. Fa fred i al carrer sortim ben abrigats amb els guants, les bufandes i els buffs. A classe, però, tot és diferent. Podem estirar-nos, posar-nos còmodes, escoltar música i imaginar. Et suggerim una proposta perquè els nens i les nenes aprenguin a relaxar-se a través de l’art: la música o el dibuix.
Escoltem i imaginem
  • Convertiu l’espai en un ambient d’audició on l’escolta i la relaxació sigui el més important. Proposeu als alumnes que es posin comòdes, es treguin el calçat i s’estirin al terra en unes estoretes.
  • Proposeu escoltar les Quatre estacions (Hivern) de Vivaldi. Feu una primera audició en silenci, amb tots els nens i nenes estirats de panxa enlaire. Deixeu que escoltin i imaginin colors, un espai, un entorn o uns personatges per la música que escolten.
  • Si ho preferiu, també podeu escoltar la cançó Let it go de la pel·lícula Frozen de Disney o bé combinar l’escolta de música clàssica amb alguna cançó popular per tal d’aprendre vocabulari de l’hivern, el to de la música o la lletra i els gests propis de la cançó.
  • Com a alternativa, també podeu treballar el llenguatge corporal i la gestualitat. Torneu a posar la música i proposeu als nens i les nenes que ballin o es moguin lliurement per la sala tot escoltant i seguint la música que ja han sentit abans. Com ens movem? Ràpid? Lent? Podem fer petits salts o bé salts molt grans? Com ho fem?
Pensem i parlem
  • Ara ja asseguts en rotllana, proposeu als nens i les nenes que pensin si els ha agradat o no la música que han sentit. Ens ha recordat l’hivern? Per què? Quins colors ens hem imaginat? Hem pensat en algún lloc en concret? O algun personatge? Com era? Aprofitem per parlar de les característiques de l’hivern: el fred, els colors de l’entorn, com ens vestim, què mengem, què ens agrada i què no…
Pintem i ens relaxem
  • Per acabar, proposeu una altra manera de relaxació. Proposeu pintar un mandala. Deixeu que cada alumne trïi el mandala que més li agradi i proposeu pintar-los amb els colors que relacionem amb el fred i l’hivern. Compartiu les creacions entre tots; les podeu exposar a l’aula i valoreu l’activitat. Ens ha agradat? Ens hem sentit bé? Per què?
SI ETS USUARI IMAGINA!
  • Fes servir el DocuImagina per documentar la proposta i recollir els moments més interessants de la sessió d’escolta i relaxació.