A l’escola, plantem…

10 març 2020 | Ara ve...

Ara ve… la primavera, i ens preparem per rebre el bon temps, escoltar com piulen els ocells i observar com creixen les plantes. Però… quines plantes coneixem? Et suggerim descobrir com són algunes plantes aromàtiques i plantar-ne per tenir-les ben a prop.

Escoltem un conte

  • Per començar la sessió, presenteu el conte El cargol i l’herba de poliol: Sabeu què m’ha passat? Venint a l’escola he vist un cargol, un cargol molt petitet que anava tot sol… i he pensat: potser és el cargol que anava a veure com surt el sol… Sabeu el conte? Us l’explico?
  • En rotllana, escolteu el conte El cargol i l’herba de poliol i assegureu-ne la comprensió: Us ha agradat? On va el cargol? Quins animals es troba? Què és l’herba de poliol?
  • Aprofiteu també per parlar de la importància d’ajudar-nos els uns als altres. Què faríeu si fóssiu el cargol? A qui demanaríeu ajuda?

Parlem de les plantes

  • Recordeu què li passa al cargol i què va a buscar. Què és l’herba de poliol? Ho sabeu? El poliol és una herba que diuen que va molt bé per curar el mal de panxa. En coneixeu altres? Sabeu què són les plantes aromàtiques? Sabeu per a què serveixen?
  • Projecteu o bé imprimiu i repartiu les fotografies. Proposeu als alumnes que es fixin en com són les plantes que hi surten. Tenen flors? Com són les fulles? I les tiges? En teniu alguna a casa? I al pati de l’escola, n’hi ha? Sabeu per a què es fan servir? (Si voleu aprofundir en aquests continguts i fer participar les famílies, podeu proposar als alumnes que preguntin a casa quines plantes coneixen, quines fan servir i per a què).
  • Deixeu que els nens i les nenes facin les seves aportacions i entre tots decidiu plantar-ne a l’escola. Què plantarem? Poliol, menta, farigola…? Com ho farem? Com han de ser, vives o assecades? On les podrem comprar? A la floristeria, a l’herbolari…?

Plantem a l’escola

  • Plantegeu als nens i les nenes si alguna vegada han plantat una planta: Com es fa? Què es necessita? Què sortirà? Què es pot plantar? Només flors?
  • Trieu l’espai més adequat per plantar (al pati, en jardineres, etc.). Entre tots prepareu les plantes (poliol, farigola, romaní, menta…), planteu-les i al final regueu-les bé. Els nens i les nenes seran els encarregats de tenir-ne cura.
  • Podeu proposar als alumnes fer etiquetes o cartells petits amb la fotografia i el nom de cada planta. Els nens i nenes de P4 i P5 poden escriure el nom, en majúscula o bé lletra lligada.

SI ETS USUARI IMAGINA!

  • Afegeix les fotografies de les plantes aromàtiques al Dicccionari Imagina de la classe i proposa als alumnes que hi escriguin el nom.
  • Documenta la proposta amb l’aplicació DocuImagina.