Esteu prou informats?

abr. 4, 2022 | Saps què ha passat?

Quantes coses importants que han passat aquest trimestre, oi? La sisena onada de la pandèmia, la invasió d’Ucraïna, les reivindicacions dels transportistes o del professorat… Tot allò que passa al món ens pot afectar d’una manera o una altra, i per això és important estar-ne al cas. Com ho feu vosaltres, per seguir l’actualitat?
ENS INFORMEM…
Recordeu com vam començar l’any? Amb la vacunació dels més petits contra la Covid-19 i amb una sisena onada de la pandèmia que ens va tenir en alerta durant moltes setmanes. Semblava que allò no acabaria mai! Però mireu ara: fins i tot s’han relaxat les mesures de prevenció i podem fer una vida més normal.

Més endavant va esclatar una guerra a Europa que ningú no s’esperava. La situació complicada que viuen milions de persones d’Ucraïna ens ha fet mostrar la nostra empatia i la nostra solidaritat amb els afectats. Com a conseqüència d’aquest conflicte, els preus s’han disparat a casa nostra i molts treballadors han sortit al carrer a protestar. També hi ha hagut altres reivindicacions, com la del professorat.

Altres notícies han estat més anecdòtiques, però també ens han fet pensar. Com el projecte Aina, que vol que les màquines aprenguin català, o la cleca de Will Smith als Oscar.

Contínuament estan passant coses. I per molt lluny que passin, aquests fets ens poden afectar directament o indirectament. Per això és important estar informats. Si sabem què passa al nostre voltant i hi reflexionem, podrem trobar la manera més encertada d’actuar per fer que el món sigui una mica millor.

Nota per als docents:

  • En aquesta proposta també us podria ser útil aquest reportatge amb consells per si als vostres alumnes els angoixen les notícies. El recuperem.
PARLEM…
Sobre el text

  • Quines de les coses que han passat aquest trimestre us han impactat més? Per què?
  • De les notícies que hem repassat, quines us han afectat directament i quines ho han fet indirectament? Com us han afectat?
  • Heu fet seguiment de les notícies destacades que vau conèixer mesos enrere? Sabeu com està la situació ara, en aquests casos?
  • En què us pot ajudar saber què passa al nostre voltant? I saber què passa al món?

Sobre la importància d’estar informats:

  • Què us sembla, que les famílies que fugen d’Ucraïna s’hagin de separar a la frontera i que no deixin marxar els homes per si els necessiten en combat?
  • Us agrada estar al dia del que passa? Per què?
  • Quins canals feu servir per informar-vos?
  • Mireu les notícies amb els adults de casa? I en parleu després? Creieu que és interessant tenir aquesta conversa amb ells?
  • I les xarxes socials, serveixen per a informar-se? O cal anar amb compte? Les feu servir?
  • Us agrada analitzar l’actualitat a classe, amb els nens i les nenes de la vostra edat i el mestre o la mestra?
  • Com podeu expressar la vostra opinió sobre el que passa?
FEM…

Ulls i orelles ben oberts! (cicle inicial)

Arriben les vacances però l’actualitat no s’atura! Durant la Setmana Santa, estigueu atents a les coses que passen al món pels canals que vulgueu. Podeu parlar-ne a casa, aquests dies.

Fixeu-vos en una notícia que us cridi l’atenció durant les vacances i preneu-ne nota. Quan torneu a classe, compartiu-la amb els companys i les companyes. Compareu totes les notícies: quants heu triat la mateixa? Comenteu-les entre tots. Cadascú pot posar el titular en un full i els podeu penjar al mural d’aula.

Potser trobeu a faltar algun tema d’actualitat entre les propostes del blog que us agradaria que tractéssim. Ens ho feu saber? Poseu-vos d’acord i feu una llista de notícies o temes que us agradaria que publiquéssim i envieu-nos els suggeriments del vostre grup a comunicacio@enciclopedia.cat. Ens encantarà rebre les vostres idees per tractar-les el proper trimestre!

Ens informem durant les vacances (cicle mitjà i superior)

Arriben les vacances però l’actualitat no s’atura! Durant la Setmana Santa, estigueu atents a les coses que passen al món pels canals que vulgueu. Podeu parlar-ne a casa, aquests dies i anar fent un recull.

Escolliu una notícia que us cridi l’atenció durant les vacances. Imprimiu-la, preneu-ne nota o deseu-ne l’enllaç. Quan torneu a classe, compartiu-la amb els companys i les companyes. Compareu totes les notícies: quants heu triat la mateixa? Comenteu-les entre tots. nosaltres, ens afecta indirectament la guerra d’Ucraïna? Investigueu les repercussions econòmiques del conflicte a Catalunya i analitzeu-les col·lectivament..

3 Potser trobeu a faltar algun tema d’actualitat entre les propostes del blog que us agradaria que tractéssim. Ens ho feu saber? Poseu-vos d’acord i feu una llista conjunta de notícies o temes que us agradaria que publiquéssim i envieu-nos els vostres suggeriments a comunicacio@enciclopedia.cat. Ens encantarà rebre les vostres idees per tractar-les el proper trimestre!