Què ha passat aquestes setmanes?

abr. 27, 2022 | Saps què ha passat?

Recordeu la proposta que us vam fer en acabar el trimestre passat? Us vam demanar que estiguéssiu pendents de les notícies durant la Setmana Santa i que en parléssiu amb les vostres famílies. Us heu mantingut informats aquests dies? Segur que us haureu adonat que l’actualitat no fa mai vacances! 
ENS INFORMEM…
Ja us ho vam dir, que contínuament estan passant coses! I aquestes dues setmanes, tot i el descans de Setmana Santa, no han estat una excepció. Malauradament, la guerra a Ucraïna no ha deixat de produir notícies tristes. També hem estat al cas d’altres fets relacionats amb la pandèmia, amb l’esport, amb programes que espien mòbils, amb el mal temps…    A la tornada de vacances, les notícies han continuat. N’hem triat un parell de ben fresques que ens han cridat l’atenció: 

Ja podem fer classe sense mascareta! Però n’hi ha nens i nenes que no n’estan gaire convençuts: 

Quina diada de Sant Jordi més accidentada! El vent i la pluja van fer la guitza a les parades de llibres:

PARLEM…
Sobre el text i els vídeos: 

  • Quines notícies importants hi ha hagut aquesta Setmana Santa? Podeu fer una llista entre tots oralment, però no cal que les analitzeu: ho fareu a l’activitat posterior. 
  • Molts nens i nenes s’han tret la mascareta a classe. Quins beneficis hi han trobat? 
  • I els que encara no se l’han treta, per què no ho han fet? 
  • Quin problema van tenir molts llibreters la diada de Sant Jordi?  
  • Qui va ajudar la llibretera que surt al vídeo quan va volar el tendal? Què van fer? 
  • Per què tenia tothom tantes ganes de celebrar Sant Jordi aquest any?

Sobre el seguiment de l’actualitat durant les vacances:  

  • Sobre què us vau informar durant la Setmana Santa? Vau fer seguiment de tota l’actualitat per igual o us vau centrar en uns temes concrets? 
  • A través de quins canals us vau mantenir informats? Vau fer servir les xarxes socials? 
  • Vau seguir l’actualitat amb els adults de la família? Vau comentar amb ells alguna notícia que us interessés especialment? 
FEM…

Quines notícies hem triat? (cicle inicial)

I a vosaltres, quina notícia us ha cridat més l’atenció aquestes setmanes? Cada nen o nena explicarà breument la notícia a la resta de companys i dirà per què l’ha triada. Després, compareu totes les notícies: quants heu dit la mateixa? Hi ha algun tema que destaqui per sobre de la resta? 2 Preparem un recull visual de totes les notícies? Cada nen o nena farà un dibuix que representi la notícia que ha triat i l’acompanyarà d’un breu text explicatiu. Després, podeu ajuntar tots els dibuixos i fer-ne una mena de llibre o, si no, els podeu penjar a les parets de la classe.

Un informatiu a la nostra mida (cicle mitjà i superior)

a vosaltres, quina notícia us ha cridat més l’atenció aquestes setmanes? Cada nen o nena explicarà breument la notícia a la resta de companys i dirà per què l’ha triada. Després, compareu totes les notícies: quants heu dit la mateixa? Hi ha algun tema que destaqui per sobre de la resta? Us proposem que prepareu un informatiu de ràdio amb tres o quatre de les notícies que heu triat. Per a això, dividiu la classe en grups petits. Identifiqueu quines feines caldrà fer (redacció, locució, recerca d‘efectes sonors) i repartiu-les entre el grup. Si ho considereu necessari, alguns alumnes poden fer el paper de testimonis de la notícia. Cada grup assajarà el seu informatiu i l’enregistrarà. Finalment, podeu reproduir els informatius a classe i comentar-los entre tots.