Vaga feminista del 8 de març
Aquest dijous 8 de març, Dia Internacional de la Dona, hi ha convocada una vaga de reivindicació feminista inèdita al nostre país que genera alguns dubtes.
Et proposem una activitat per conèixer, valorar i debatre sobre aquesta convocatòria i els seus objectius.
1. Informeu-vos sobre aquesta jornada reivindicativa al web de la convocatòria, a la wikipèdia i llegint aquest article.
- Qui convoca la vaga?
- Quins són els objectius concrets d’aquesta convocatòria?
- Com es podrà mesurar el grau de seguiment?
- En quin sector es poden notar més els efectes d’aquesta vaga?
2. Imagina que les dones de la teva família fan vaga aquell dia:
- Quines coses deixarien de fer, dins o fora de casa?
Nota: La feina que es fa a casa, també és feina.
- Com creus que t’afectaria aquesta vaga si seguissin la iniciativa plenament?
3. Mireu aquestes notícies i compareu les diferents propostes dels sindicats que hi apareixen:
- Creieu que una vaga de dues hores pot tenir suficient ressò?
- És necessari arribar a les 24 hores de vaga total?
- Quina seria la vostra proposta de vaga? Com creieu que s’hauria d’organitzar?
4. S’està discutint sobre la conveniència o no de la participació dels homes en la vaga. Llegiu aquesta altra notícia i valoreu els arguments que dona:
- Si l’objectiu és posar de manifest el pes del treball de les dones, creieu que la participació dels homes el desvirtua?
- Què creieu que tindria més pes o més ressò, la possible distorsió que introduiria la participació dels homes en la vaga, o la mostra de solidaritat i compromís que representaria la seva participació?
5. Amb tota la informació que heu recollit, feu un debat a classe per posicionar-vos a favor o en contra de la iniciativa o senzillament per dir què en penseu.
- Esteu d’acord en els motius de la convocatòria?
- Creieu que si la vaga té molt d’èxit pot canviar alguna cosa?
- Creieu que la vaga és una eina adequada per a aquest tipus de reivindicació?
- Hi ha altres mesures que podrien ser més efectives?