Una, dues, tres… flors

3 maig 2021 | Ara ve...

Ara ve… el temps de la calor i en el nostre entorn hi ha flors de tots colors. Totes són ben diferents i n’hi ha una, dues, tres, quatre… Us suggerim treballar les capacitats bàsiques i el llenguatge matemàtic amb els recursos que ens ofereix l’entorn durant la primavera.

Observem i descobrim el nostre entorn

  • Sortiu al parc, al pati o a l’hort i observeu l’entorn. Feu veure els nens i les nenes com estan els arbres, les plantes… De quin color són? Tenen flors? Com són les fulles? Feu que es fixin en els colors, les formes de les fulles i les flors: Quants pètals tenen? Com són? Grans o petits?… Motiveu els alumnes perquè es facin preguntes sobre tot el que veuen i entre tots intenteu contestar-les.
  • Feu-ne fotografies i pengeu-les a la classe. Podeu fer servir aquestes fotografies per decorar l’aula però també per recordar i identificar els colors, treballar la mesura, la numeració o fins i tot jugar a buscar-ne les semblances o les diferències i treballar el raonament lògic.
  • Per afavorir l’aprenentatge significatiu, feu que els alumnes s’adonin que les fotografies que teniu a l’aula són les que s’han fet en el seu entorn i animeu les famílies perquè aportin també fotografies que hagin pogut fer en un entorn proper a l’alumne (casa, parc, etc.).

Creem i juguem

  • Entre tots heu observat el vostre entorn i heu comptat flors, comparat fulles, colors, mides… Tot és ple de matemàtiques! Ara, a classe podeu seguir jugant amb les fotografies que heu fet i treballar una mica més alguns conceptes curriculars que ja heu treballat de manera vivencial.
  • Si no heu pogut fer fotografies podeu imprimir aquestes imatges de flors i crear els vostres jocs matemàtics o bé imprimir i jugar als jocs tres en ratlla o Fem sèries. 

SI ETS USUARI IMAGINA!

 

  • Feu servir el DocuImagina per crear els vostres jocs matemàtics personalitzats i per afavorir un aprenentatge significatiu. Utilitzeu les vostres fotografies per crear, per exemple, jocs o activitats de numeració.
  • Les pissarres màgiques poden ser una bona eina per escriure els nombres, practicar la compleció de sèries o relacionar nombre i quantitat.
  • Recordeu que teniu una gran quantitat de recursos descarregables a la vostra Àrea d’educadors i que permeten treballar els continguts curriculars de Descoberta de l’entorn (llenguatge matemàtic).