Fred d’hivern

9 gen. 2021 | Ara ve...

Ara ve… el fred. L’hivern ja és aquí, fa fred al carrer i com diu la dita, “A l’hivern, el millor amic és un bon abric”. Avui us proposem una activitat per descobrir quina és la roba que ens posem quan fa fred.

Ens observem i parlem

  • En rotllana i abans de posar-vos la bata, mireu-vos els uns als altres. Feu que els alumnes es fixin en les peces de roba que porten. Com anem vestits? Què portàvem quan hem arribat? Qui porta guants? Per què ens posem l’abric quan sortim al pati? Quin tipus de sabates portem? Com són? Per què? Com és que portem bufanda? Què passaria si no ens poséssim jaqueta o vinguéssim amb xancletes a l’escola? I què hi ha en el nostre armari? És roba que abriga? O bé, és la roba que ens posem a l’estiu?
  • Durant la conversa, citeu la dita “A l’hivern, el millor amic és un bon abric” i deixeu que els nens i les nenes en facin hipòtesis sobre el significat. Per què diem que a l’hivern, el millor amic és l’abric? Si ho trobeu interessant, podeu treballar altres dites o frases fetes que hi ha en la pàgina web Socpetit.

Fem el nostre armari d’hivern

  • Mostreu les fotografies de les peces de roba als alumnes i després de descriure-les i d’identificar-les, proposeu endreçar-les en un armari. Imprimiu la plantilla per fer l’armari i les fotografies de la roba que us donem; n’hi podeu afegir altres que portin els nens i les nenes de casa i que tingueu a l’escola.
  • Per fer les portes de l’armari, doblegueu els dos marges del full cap endins. Després, proposeu als alumnes que el decorin com més els agradi. Per acabar, demaneu-los que enganxin dins l’armari les peces de roba d’hivern.
  • Podeu fer l’activitat individualment, o per parelles, o si feu un armari prou gran, proposeu decorar-lo entre tota la classe i que cada alumne hi enganxi les fotografies que hagi portat de casa.
  • També podeu practicar amb peces de roba de veritat com plegar-les: aparellar els mitjons, doblegar els pantalons, els jerseis, posar en un penja-robes, etc.
  • Els alumnes de P4 i P5 poden fer l’activitat combinant imatges i paraules.

SI ETS USUARI IMAGINA!

 

  • Proposeu fer un abric o bé una bufanda a la mascota. Si disposeu de diferents tipus de teles, deixeu que els nens i les nenes facin hipòtesis sobre quines escalfen més. Després proposeu-los que les explorin, a través del tacte. Podeu proporcionar diferents tipus de teixit i materials (llana, mufló, pana, cotó, seda, lli…). Quines teles escalfen més? Les classifiquem? Les comparem amb la roba que portem aquests dies?