Page 12 - ITINERARIS Matemàtiques 5
P. 12

     10
La manera més acurada de conèixer un volum és calcular-lo o mesurar-lo, però no sempre es pot fer, i en el dia a dia
moltes vegades acabem mesurant volums a ull.
Solem tenir algunes referències. Per exemple, sabríeu dir...
– Quants litres solen cabre en una gerra?
– I quants centímetres cúbics o mil·lilitres en una llauna de refresc? – I en un got, quants centímetres cúbics hi caben?
POSEU EN PRÀCTICA AQUESTA HABILITAT!
1 Un alumne de cada grup ha d’omplir l’ItiCub amb una quantitat d’aigua (abans, poseu-hi una
bossa de plàstic a dins, que l’ItiCub no és estanc).
2 La resta ha d’escriure el volum d’aigua que hi ha. Quan tots ho hàgiu fet, mesureu la
quantitat d’aigua amb un vas mesurador. Qui s’hi ha apropat més?
3 Repetiu el procés de manera que cada un de vosaltres ompli l’ItiCub una vegada.
RECORDEU QUE L’ITICUB TÉ UN VOLUM D’1 DM3 I QUE QUAN ÉS PLE CONTÉ 1 LITRE D’AIGUA.
             ALUMNE/A QUE OMPLE L’ITICUB
  PREDICCIÓ DE VOLUM
  VOLUM REAL
     dm3
  dm3
    dm3
   dm3
    dm3
 dm3
    dm3
   dm3
      PER ACABAR, PENSA-HI...
Heu respost la pregunta inicial? Justifica-ho.
             12
VALORA L’ITINERARI
APLIQUEM EL QUE HEM APRÈS
      





































































   8   9   10   11   12