Page 12 - Itinerari Matemàtiques 5
P. 12

    7
APLIQUEM EL QUE HEM APRÈS
Quines línies paral·leles, perpendiculars i secants trobeu a la vostra classe?
Representeu-ne algunes:
             8
Quan comenci a comptar el temps, intenteu completar els buits tan ràpidament com pugueu. Cada alumne/a ha de triar una operació diferent. El primer que acabi tindrà 4 punts, el segon 3, el tercer 2 i l’últim 1.
Quan hàgiu acabat, trieu una altra operació i torneu a començar!
       100 – 50 x ( 26 – ) =
   = 100 – 50 = 100 –
2 = = 0
25 x 3 = 75 +
70 : 2 – 10 – 20 =
2 =
      14 : (
= 14 : 1 + 5 x 3 = = 14 + = 29
– 1) + 5 x 3 =
200+ –25:5+3x(4– )= = 200 + 37 – 25 : 5 + 3 x 2 =
= 200 + 37 – + =
       Quan hàgiu completat les quatre operacions, comproveu si tots teniu els mateixos resultats i les operacions són correctes. Cada operació ben feta sumarà
2 punts. Quants punts teniu?
PER ACABAR, PENSA-HI...
Com t’ho has passat ideant formes geomètriques per protegir espècies animals amenaçades?
                12
VALORA L’ITINERARI
      










































































   8   9   10   11   12