
Itineraris adaptables on line
Nosaltres hi posem les idees i el temps. Tu fas possible el projecte a l’aula.

REPTES MOTIVADORS
Els reptes ajuden a formular bones preguntes per investigar i trobar solucions creatives, significatives i amb valors educatius i socials als problemes plantejats.

ACTIVITATS 100% COMPETENCIALS
Activitats basades en situacions reals de l’entorn proper, d’investigació, de descobriment, de manipulació; que ajuden a resumir, transferir, aplicar…

APRENENTATGE COOPERATIU
Els nens i les nenes aprenen a treballar en grups, fent servir estratègies com l’1-2-4 o el full giratori, alhora que valoren els talents i les intel·ligències individuals.

RECURSOS I EINES
Els recursos i eines dels projectes són multiformat, variats, lúdics, adequats a l’edat, molt fàcils de fer servir i, sobretot, útils. Un estalvi de temps per als docents!

PROGRAMACIONS
curriculars, interdisciplinàries i flexibles.

Rúbriques, registres
i altres eines per avaluar les competències específiques de cada àrea.

Formació
i assessorament mentre estàs fent el projecte.
Els usuaris diuen
“Amb aquest projecte els alumnes són els veritables protagonistes del seu aprenentatge.”
Laura, Noelia, Helena (Escola Sant Bernat, Olesa de Montserrat)
“El que més els agrada són els reptes. Els nens estan motivats des del moment zero.”
Rafi Bailón (Escola Betúlia, Badalona)
“Tens autonomia per anar fent i desfent al teu gust i al ritme de la classe.”
Mar Pérez (Escola Betúlia, Badalona)
Coneix millor els nostres projectes
Projectes de cicle inicial
Projectes de cicle mitjà
Projectes de cicle superior
Dissenyem els
projectes per
adaptar-los a les
teves necessitats
Ens agradaria molt explicar-te’ls.
Contacta amb nosaltres.
DESCOBRIM LA NOSTRA ESCOLA
Els alumnes s’adonaran que formen part d’una comunitat d’aprenentatge i que l’escola som tots.
Repte
- Com és l’escola d’ara?
- Què vol dir anar a l’escola?
- Com ho explicarem?
Producte/s
- Representació plàstica de les persones que formem l’escola.
- Exposició sobre la nostra escola.
Continguts clau
L’ESCOLA • entorn proper • persones de l’escola • espais de l’escola • materials • el pas del temps • relació escola-família • activitats • el valor d’anar a l’escola • la diversitat…
EL MISTERI DEL TEMPS
Els alumnes comprendran la necessitat de mesurar el temps per viure en societat.
Repte
- Per què és important mesurar el temps?
- Com podem organitzar el nostre temps?
Producte/s
- Construcció d’un calendari personalitzat.
- Disseny d’una màquina del temps.
- Construcció d’un rellotge de sorra.
Continguts clau
EL TEMPS • etapes de la vida • pas del temps en l’entorn • dia i nit • estacions • passat, present i futur • mesura del temps • eines per planificar-nos i organitzar-nos…
JUGUEM?
Els alumnes valoraran com són el seu espai i el seu temps de joc i buscaran solucions per millorar-lo i diversificar-lo.
Repte
- Sempre juguem al mateix?
- Com podem millorar l’estona del pati?
Producte/s
- Disseny i construcció de jocs i joguines.
- Organització d’una jornada per compartir els jocs i les joguines creats.
Continguts clau
JOCS I JOGUINES • tipus de jocs i joguines • instruccions • materials • energia • entorn de joc • disseny i creació…
AMB TOTS ELS SENTITS
Els alumnes comprendran la importància que tenen els sentits per poder relacionar-se amb l’entorn. Superant un “escape room”, aconseguiran un codi de programació que permetrà que un robot experimental tingui els sentits que li falten.
Repte
- Ajudem a la doctora Smith?
- Com ho farem per saber moltes coses dels sentits i aconseguir el codi del robot Puck?
Producte/s
- Superar un escape room relacionat amb el cos i els sentits, que amaga el codi buscat.
Continguts clau
ELS SENTITS • les parts del cos • emocions i sentiments • l’olfacte • el gust • la vista • el tacte • l’oïda • qualitats que es perceben amb els sentits • hàbits i pràctiques d’higiene corporal • codis secrets
AMB ELS ANIMALS NO TOT S’HI VAL
Investigant els animals vertebrats, els alumnes aprendran quines necessitats tenen i s’adonaran que, amb el coneixement, poden ajudar a explicar i conscienciar els altres de les conseqüències de tenir determinades mascotes.
Repte
- Ens han arribat notícies preocupants sobre el tracte que reben alguns animals. Què podem fer per reduir l’abandonament i el tracte inadequat de les mascotes?
Producte/s
- Disseny d’una campanya de conscienciació en l’entorn proper sobre quins animals són adequats com a mascotes.
Continguts clau
ELS ANIMALS • característiques i morfologia dels animals vertebrats • grups d’animals • desplaçament • alimentació • reproducció i cicle vital • hàbitat • relació amb les persones • benestar i protecció dels animals…
SOM ARTISTES
Els alumnes s’acostaran al món de l’art plàstic i d’alguns artistes representatius i aprendran a organitzar-se per crear un espai on exposar les seves creacions.
Repte
- Per què els artistes exposen les seves obres? On i com ho fan?
- I nosaltres, com podem exposar les nostres creacions?
Producte/s
- Creació d’un espai d’exposicions (el nostre “museu”) on mostrar les nostres creacions.
Continguts clau
L’ART • experimentació • volum i pla • representació de la realitat • materials • tècniques • pintura • escultura • artistes catalans • espais • creació…
EL PODER DE LES PLANTES
Els alumnes es fixaran en aquests éssers vius tan especials, que sovint passen desapercebuts, i entendran el seu paper primordial en la vida a la Terra.
Repte
- És possible realment un món sense plantes?
- Com podem fer més presents les plantes a l’escola?
Producte/s
- Producte multimèdia per argumentar el paper de les plantes.
- Acció de jardineria a l’escola.
Continguts clau
LES PLANTES • nutrició, reproducció, relació • grups de plantes • observació, cura i protecció de plantes • activitats econòmiques • experiments…
A L’ESCOLA FEM SALUT
Els nens i les nenes exploraran el concepte de salut en tota la seva amplitud i valoraran les accions que l’afavoreixen i les que la perjudiquen.
Repte
- Som una escola saludable? En què ens fixem per valorar-ho?
- Com podem aconseguir ser-ho encara més?
Producte/s
- Decàleg de bones pràctiques per tenir bona salut.
- Semàfor per controlar què estem fent bé i què no a l’escola.
- Propostes de millora amb accions concretes.
Continguts clau
SALUT • morfologia i funcionament de l’aparell locomotor i dels sentits • nutrició i alimentació • relació i emocions • experiments…
L’AIGUA QUE MOU EL MÓN
Els alumnes exploraran el cicle integral de l’aigua i el paper en la vida quotidiana des de diferents punts de vista. Prendran consciència de la seva importància i la necessitat de fer-ne un bon ús.
Repte
- És fàcil que l’aigua surti per l’aixeta? Ho investigarem!
- Com podem conscienciar les persones que ens envolten que l’aigua és un “tresor”?
Producte/s
- Construcció d’una roda hidràulica i de filtres de depuració.
- Exposició o jornada de l’aigua.
Continguts clau
L’AIGUA • canvis d’estat • cicle natural i humà • ús • la força de l’aigua • energia • aigua i paisatge • màquines i energia • experimentació…
FEM DE GUIES PER…
Els nens i les nenes comprendran la importància de conèixer bé les característiques del nostre entorn més proper per poder desenvolupar la seva autonomia i ajudar els que acaben d’instal·lar-se a la nostra població i no la coneixen.
Repte
- Com podem ajudar els nouvinguts?
- Què han de saber per viure al nostre poble o ciutat? I nosaltres?
Producte/s
- Carnet de “guia turístic infantil” superant una sèrie de proves d’aptitud.
- Guia-itinerari per donar a conèixer el lloc on vivim.
- Sortida guiada per la nostra localitat amb les persones nouvingudes.
Continguts clau
LA LOCALITAT • pobles i ciutats • relleu • mapes i plànols • activitats econòmiques • organització social, administrativa i política • mobilitat • patrimoni • diversitat • demografia • civisme
CONEIXEM CATALUNYA?
Investigant les comarques, l’entorn natural i els paisatges de Catalunya, i fent de cartògrafs, d’homes i dones del temps o de guies turístics, els nens i les nenes aprendran que han de tenir uns coneixements per poder ser crítics a l’hora d’interpretar la informació que els arriba.
Repte
- Com podem detectar errors i notícies falses sobre la geografia i l’entorn de Catalunya?
- Com podem conèixer millor el nostre territori?
Producte/s
- Elaboració d’unes instruccions per detectar fake news o errors en les informacions.
- Jocs sobre Catalunya.
Continguts clau
CATALUNYA • relleu • societat • política • tipus de comarques • clima • demografia • diversitat • paisatge • canvis temporals • interpretació de mapes
MILERS D’ANYS OBSERVANT ELS ASTRES
Els alumnes aprendran a explicar fenòmens naturals i es fixaran en com les persones han variat el seu pensament i les seves maneres de fer al llarg del temps gràcies al coneixement, la ciència i la cultura.
Repte
- Què ens cal conèixer per entendre com ha evolucionat el nostre món?
- Quina és la milor manera de recollir aquest coneixement per tenir-lo present?
- Com explicar el coneixement?
Producte/s
- Presentació sobre els coneixements sobre l’Univers, el sistema solar, l’evolució històrica.
- Joc basat en la línia del temps.
Continguts clau
UNIVERS I EVOLUCIÓ • sistema solar (Sol, Terra, moviments, orientació…) • canvis en el temps • evolució dels éssers vius • mesures temporals • inici d’èpoques històriques • generació de preguntes científiques i coneixement científic…
COM INVENTEM?
Ens endinsarem en l’apassionant món del biomimetisme per descobrir que la natura és la millor i la principal font d’inspiració de models per inventar qualsevol cosa.
Repte
- Biomimetisme: com ens ajuda la natura a inventar?
Producte/s
- Dissenyem el prototip d’un invent inspirat en la natura.
- Divulguem els valors del nostre prototip defensant-lo davant un comitè d’experts.
Continguts clau
NATURA I TECNOLOGIA • matèria • energia • llum • so • calor, electricitat • observació i experimentació científica, interacció dels éssers vius amb el medi • ecosistemes • energia • màquines • disseny • reciclatge • sostenibilitat
TERRÍCOLES O MARCIANS?
A partir del coneixement de les característiques de la Terra i la vida en el nostre planeta, els alumnes estudiaran la viabilitat de la vida humana en un altre planeta com a resposta als problemes actuals.
Repte
- Ariadna Farrés, investigadora de la NASA ens donarà pistes per respondre el nostre repte: La colonització de Mart és la solució al canvi climàtic, la contaminació i la superpoblació de la Terra?
Producte/s
- Audiovisual artístic (animació, fotografies, música, vídeo…) en el qual mostrem com volem que sigui el planeta que habitem.
Continguts clau
VIDA I SISTEMA SOLAR • Terra, Mart i el sistema solar • microorganismes i relació dels éssers vius amb el medi • avenços en alimentació i salut • reproducció humana • fonts d’energia • esgotament dels recursos • impacte tecnològic • diferents organitzacions socials • tecnologia
SANS I ESTALVIS
Ens endinsarem en el camp de la prevenció dels accidents i els contagis a l’escola. Actuant com a investigadors anirem descobrint zones i conductes de risc que es poden millorar fent-les més segures.
Repte
- Quines millores es poden fer a l’escola pel que fa al grau de seguretat i salut?
Producte/s
- Dissenyem indicacions i protectors per fer l’escola encara més segura.
- Curset de primers auxilis.
Continguts clau
SALUT I PREVENCIÓ • aparells del cos humà • riscos: tabac i alcohol • locomoció i relació humana • nutrició • materials • prevenció • hàbits saludables • seguretat
GEOREPORTERS
Treballant les notícies que reflecteixen el nostre entorn, observarem com és la Terra per fora i per dins i com les persones hem arribat a alterar el medi. Ens proposarem aprendre a ser bons georeporters.
Repte
- Les notícies i reportatges són cosa de “grans”?
- Com treballen els periodistes especialitzats?
- Com podem fer de georeporters i georeporteres?
Producte/s
- Farem una revista digital amb georeportatges especialitzats i per a lectors joves.
Continguts clau
GEOGRAFIA • relleu, paisatge i clima • terratrèmols i tsunamis • interpretacions cartogràfiques •
gràfics • riscos mediambientals • Catalunya, Espanya i el món • la protecció del medi
DE LES COVES ALS CASTELLS
Els alumnes viatjaran en el temps per descobrir com eren els nostres avantpassats més antics, des de la prehistòria a l’edat mitjana, i descobriran què és la història i per a què serveix.
Repte
- Com podem fer de “padrins d’història” dels nens i les nenes de CI?
Producte/s
- Inventarem una porta del temps perquè els nostres fillols entrin a fer un passeig i s’entusiasmin amb la història.
Continguts clau
HISTÒRIA • fonts • línia del temps • edats • prehistòria • edat antiga (ibers, grecs, romans) • edat mitjana.
DE “TERRA A LA VISTA” A “SALVEM LA TERRA”
Tirarem enrere en el temps, però no gaire: just per veure què ha passat en els darrers segles de la nostra història i com això ha marcat com és el món avui.
Repte
- Un youtuber famós ens demana ajut per documentar el guió d’una pel·lícula sobre una nissaga familiar. Com l’ajudarem?
Producte/s
- Recull de documentació històrica gràfica i textual per construir una línia del temps digital que ajudi el youtuber a fer el guió de la pel·lícula.
Continguts clau
HISTÒRIA • edat moderna • edat contemporània • el món avui