Page 44 - Itineraris
P. 44

  Com són els itineraris de matemàtiques? Dins de l’itinerari hi ha una seqüència didàctica que segueix unes fases.   La colla de cada curs és real. Nens i nenes de diferents escoles de Catalunya ens presenten el seu dia a dia. Empatia assegurada! Els llibres experiencials contenen la informació bàsica per poder resoldre les activitats, de manera que són autosuficients. El color indica la dimensió.         Situació inicial. regunta o repte.                  P     Objectius de l’itinerari per dimensions. En els llibres de matemàtiques trobareu imatges, problemes, activitats digitals, enllaços... SITUACIÓ INICIAL La situació inicial és clau en cada itinerari perquè és la que serveix per despertar l’interès i motivar els alumnes. A més, genera una pregunta o un repte que hauran de resoldre durant la setmana. D’aquesta manera, els períodes són breus i són ajustables al ritme dels nens i les nenes. S’alterna el treball individual amb el treball per parelles, la cooperació en grup petit, així com les activitats col·lectives. APRENENTATGE I CONSOLIDACIÓ A partir del repte, es proposen una sèrie d’activitats per acompanyar l’alumne en el seu procés d’aprenentatge. Les activitats són molt variades per mantenir l’interès –manipulatives, orals, escrites, de síntesi, de reflexió, digitals, amb imatges, d’avaluació...– i estan enllaçades seguint una seqüència didàctica lògica.     Individual  Per parelles  En grup  Tots junts    44 


































































































   42   43   44   45   46