Page 3 - Itineraris Naturals 6
P. 3

  Per què ens veiem en un mirall?
En Nico, la Rita i l’Eva han descobert que es poden veu- re reflectits en els coberts i en la safata del menjador, com si aquests objectes fossin miralls. Aquesta obser- vació els planteja el repte d’esbrinar per què és així.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
La situació d’arrencada i la presència de l’arc de Sant Mar- tí donen peu a una sèrie d’activitats sobre la reflexió de la llum en els diferents tipus de miralls —a partir de l’observació d’imatges 1 2 i de manera teòrica 3 — que portaran a de- finir la naturalesa de la llum i la manera com es comporta amb els diferents objectes 4 i en diferents medis, mitjançant l’ob- servació experimental del fenomen de la refracció entre l’aire i l’aigua 5 . També s’analitzarà manipulativament com veiem els colors i quins colors formen la llum blanca 7 8 . Final- ment, els alumnes resoldran dues activitats que els permetran transferir els coneixements adquirits 9 10 .
Per treballar des de casa, podeu suggerir als alumnes que pro- vin de mirar-se en els diferents objectes que surten en l’esce- na inicial i que facin fotos de les imatges que obtenen. Des- prés, les poden explicar a partir de la informació de l’activitat
1 . També poden observar la inversió lateral amb un mirall de casa 2 i fer les experiències de les activitats 5 7 8 , se- gons el material de què disposin. Animeu-los que us enviïn fotografies o vídeos comentats del que facin.
Considerem important fer la valoració final i el metaaprenen- tatge. Els podeu demanar que us els facin arribar si voleu tenir evidències dels seus aprenentatges.
                   



























































































   1   2   3   4   5