Page 3 - Itinerari Socials 5
P. 3

  Què més pots fer pel planeta?
En els últims mesos hi ha hagut arreu del planeta ma- nifestacions de joves contra el canvi climàtic. Aquests dies de confinament poden ser bons perquè els nens i les nenes també es preguntin què poden fer pel planeta.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
A partir d’aquestes manifestacions, podeu proposar un con- curs d’eslògans a favor de la Terra, a l’estil dels que han d’en- tendre i traduir 1 . Us en poden enviar imatges.
Els alumnes hauran d’elaborar un esquema sobre la pressió que exercim sobre la natura 2 i calcular si el consum d’aigua a casa està per sobre o per sota de la mitjana. El consum d’ai- gua i d’energia 3 4 5 6 pot ser motiu de debat a taula.
A continuació, s’analitzen l’acció humana sobre el territori 7
8 9 i el reciclatge 10 11 . Com que el consum de productes envasats s’ha disparat per motius de seguretat, podeu propo- sar als nens i les nenes que en siguin els responsables del con- trol i la recollida durant aquests dies que som a casa. Poden
fer un document gràfic amb fotografies o vídeos breus.
Finalment, s’analitzen opcions per desplaçar-se 12 , com el me- trominut 13 , una iniciativa per potenciar els desplaçaments a peu per la ciutat. Per què no podem entrenar-nos i adaptar el metrominut a la situació de confinament? Es tracta de fer un plànol simple amb els espais de la casa connectats i amb la indi- cació de les passes necessàries per arribar-hi. Els pot servir per saber si al llarg del dia s’han mogut prou i, si cal, corregir els seus hàbits i fer salut. I, un cop al carrer, també poden fer el mateix.
Els alumnes us poden fer arribar les activitats o les poden compartir perquè pugueu fer-ne un seguiment o avaluació.
El metaaprenentatge final el poden respondre oralment, els podeu demanar que escriguin la resposta i us l’enviïn.
                  























































































   1   2   3   4   5