Page 3 - ITINERARIS Matemàtiques 5
P. 3

  Quant menjar podien guardar?
En aquest itinerari en Blai s’enreda amb unes cintes que delimiten una excavació arqueològica. Només vo- lia saber quina capacitat tenien unes gerres que hi ha esmicolades... En les gerres hi guardaven menjar. D’aquí sorgeix la pregunta o repte de descobrir quina quantitat en podien guardar.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Per respondre la pregunta, es proposen un seguit d’activitats relacionades entre si per calcular volums 1 2 , relacionar
       unitats de volum i capacitat 3 dades en gràfics de sectors 8 9
Us suggerim que per fer l’activitat
litre de capacitat i treballin amb les tres arestes que li confe- reixen volum.
Destrieu quines activitats poden fer els alumnes en la situa- ció actual i segons les seves possibilitats. Poden resoldre les activitats en un full i enviar-vos-les si voleu avaluar-les.
Suggeriu-los que les persones que aquests dies són a casa participin en l’activitat 10 : es tracta d’endevinar aproximada- ment, i diverses vegades, el volum d’aigua que s’ha abocat en un recipient transparent d’un litre de capacitat (i que substi- tueix l’ITICUB, que ara no tenen).
Considerem important fer el metaaprenentatge. Podeu de- manar-los que us l’enviïn per correu electrònic o que el pengin en un espai compartit si voleu.
4 5 6 7 i representar .
       3 , facin servir un bric d’un
  






















































































   1   2   3   4   5