Page 3 - ITINERARIS Llengua catalana 4
P. 3

  Per a què serveixen les descripcions?
En aquest itinerari d’Expressió escrita, no hi ha manera que el pare d’en Lucas recordi com es diu allò que ne- cessita. Per sort, sap explicar amb detall com és i en Lucas de seguida endevina què vol. Les activitats de l’itinerari ajudaran els nens i les nenes a adonar-se de per què són útils les descripcions i a trobar les millors paraules per elaborar-ne una.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Després de comprovar que les descripcions poden arribar a ser ben pràctiques 1 , us proposem que demaneu als nens i les nenes que llegeixin el text 2 i resolguin les activitats 3 4
5 per comprendre com es fa una descripció.
A partir de la lectura, se’ls proposa que facin volar la imagina-
ció i continuïn la narració amb l’aparició d’un animal 6 .
Abans de la redacció final, és important que es fixin en l’orto- grafia(accentuació),quepodentreballaramblesactivitats 8
9 10.
Finalment, hauran de redactar detalladament la seva descrip- cióamblesdadestriades 11 .Enlescircumstànciesactuals,els podeu demanar que la redactin en un document de Word i que us l’enviïn per correu electrònic, juntament amb la resta d’acti- vitats que vulgueu avaluar.
La rúbrica final 12 i el metaaprenentatge el poden fer indivi- dualment. Decidiu si voleu rebre’n alguna evidència i com.
                























































































   1   2   3   4   5