Page 3 - ITINERARIS Medi natural 3
P. 3

  Com netegem l’aigua?
Els de tercer han anat a visitar una depurado- ra. Els han explicat com funciona i també que abans no n’hi havia... La Sara no s’ho acabava de creure! És important netejar l’aigua?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
La situació inicial dona peu a la seqüència d’activitats sobre el tractament de l’aigua residual i els usos que se s’hi pot donar 1 2 3 . Es reflexiona sobre com és l’aigua que necessitem les persones per beure 4 , s’observa el procés de potabilització i se’n reprodueix una part de manera manipulativa 5 , alhora que es reflexiona sobre els usos que es dona a l’aigua potable 6 i sobre tot el que hi ha al darrere del gest d’obrir l’aixeta 7 . També es valora com es pot estalviar aigua 8 9 . Finalment, les activitats 10 11 posen en joc els coneixements adquirits
sobre la reutilització i la reducció del consum d’aigua.
Atesa la importància de la gestió de l’aigua, us proposem que els alumnes facin algunes de les propostes de reflexió col·lec- tiva amb la família 1 2 . També poden fer el filtre casolà si tenen accés a sorra, pedretes de mida diferent, draps i papers com els que mostra el dibuix i provar-lo 5 . Us poden enviar un vídeo de tot el procés. Podeu suggerir-los que busquin in- formació sobre la petjada hídrica i responguin l’activitat 11 amb un petit text.
Considerem important fer la valoració final i el metaaprenen- tatge. Podeu demanar-los que us els enviïn, igual que les al- tres activitats que vulgueu valorar.
                    



























































































   1   2   3   4   5