Page 3 - Itineraris Naturals 3
P. 3

  Quina relació tenen les abelles i les flors?
L’avi de la Sara, que és apicultor, ha explicat als de tercer que les abelles són molt importants. Però la mel no sembla pas un producte de primera necessitat... Potser la relació que tenen les abelles i les flors ens aclareix el dubte.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
La situació i la pregunta donen peu a la seqüència d’activitats sobre la reproducció de les plantes i sobre com es relacionen amb l’entorn per fer les funcions vitals.
Els alumnes poden reflexionar sobre com algunes plantes aconsegueixen ser pol·linitzades per animals 1 i aprofundir en els mecanismes de la reproducció de les plantes amb flor mitjançant l’observació d’imatges i la manipulació de fruits
2 3 4 . D’altra banda, s’adonaran que no totes les plantes es reprodueixen amb llavors 5 . També es fixaran en els can- vis estacionals 6 i les adaptacions a la llum, la temperatura i la humitat 7 . Finalment, podran explicar quina és la impor- tància de les abelles 8 i reflexionar sobre les adaptacions a l’entorn d’algunes plantes 9 .
Podeu adaptar algunes de les propostes: aprofitant que és primavera, proposeu-los que es fixin en els tipus de flors que visiten les abelles i que reflexionin sobre el perquè 1 . També poden manipular fruits que tinguin a casa, buscar-ne les lla- vors i potser plantar-les, o bé resoldre les activitats 7 8 9 com si fossin un repte familiar. Si voleu tenir constància del que fan i avaluar-ho, suggeriu-los que us n’enviïn imatges o les respostes en un full.
També podeu recollir la valoració final i el metaaprenentatge.
                  


























































































   1   2   3   4   5