Page 3 - ITINERARIS Matemàtiques 3
P. 3

  És possible, un món sense matemàtiques?
En aquest itinerari, els nens i les nenes de la classe de tercer es pregunten com seria un món sense nombres. S’adonen que no hi ha nombres a les cases d’un carrer i ja s’imaginen el problema que representa que no es- tiguin numerades.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
La pregunta que els sorgeix dona peu a un seguit d’activitats per donar-hi resposta. En l’itinerari es fan propostes d’activi- tats per adonar-se que trobem nombres 1 2 i expressions matemàtiques 3 4 a tot arreu. Fent les activitats 5 6 , veuran que també mesurem constantment el pas del temps, i amb les activitats 7 8 , seran conscients que trobem for- mes geomètriques i treballem la probabilitat i l’atzar cada dia. Si voleu avaluar-les, demaneu-los que us facin arribar les res- postes en un full a part fet amb l’ordinador o a mà (us en po- den enviar una imatge també).
Us suggerim que, amb l’ajut d’algú del seu entorn, facin les ac- tivitats 9 10 11 per aplicar tot el que han après en aquest itinerari. Els podeu suggerir que parlin del període excepcio- nal que estem vivint (confinament) amb algú de casa i inten- tin fer-ho sense fer servir nombres. Que difícil! Podeu dema- nar-los que us enviïn les conclusions per escrit.
La valoració final de la feina i el metaaprenentatge són im- portants. Podeu demanar-los que us els facin arribar o els po- deu comentar si teniu la possibilitat de fer una videotrobada per parlar directament amb els/les alumnes.
                




























































































   1   2   3   4   5