Page 3 - ITINERARIS Matemàtiques 3
P. 3

  Com coneixem la història
a través de les excavacions arqueològiques?
En aquest itinerari, els nens i les nenes de la classe de tercer estudien les edats de la història i estan sorpre- sos de tot el que es pot deduir a partir de les troballes en les excavacions: la Prehistòria, l’edat antiga, l’edat mitjana...
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
La pregunta que els sorgeix d’arrencada dona peu a un se- guit d’activitats per donar-hi resposta. En l’itinerari es fan propostes d’activitats per aprendre a desplaçar figures pla- nes sobre una quadrícula 1 2 3 i identificar vistes to- tals o parcials d’una figura 4 5 6 7 8 . Valoreu quines activitats podeu proposar als alumnes en la situació actual i segons les seves possibilitats. Si voleu avaluar-les, dema- neu-los que us facin arribar les respostes en un full a part fet amb l’ordinador o a mà (us en poden enviar una imatge, també).
Us suggerim que facin l’activitat 9 per aplicar tot el que han après en aquest itinerari, amb l’ajut d’algú del seu entorn.
Pensem que és important la valoració final de la feina i el metaaprenentatge. Podeu demanar-los també que us els fa- cin arribar o els podeu comentar si teniu la possibilitat de fer una videotrobada per parlar directament amb els alumnes i les alumnes.
              



























































































   1   2   3   4   5