Page 3 - ITINERARIS Matemàtiques 3
P. 3

  Com s’organitza un correfoc?
En aquest itinerari la Berta participarà en un correfoc perquè, tot i tenir només vuit anys, ja és una diablessa experta! Ha de tenir molta cura amb el material piro- tècnic que porta al sarró, això sí!
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
La pregunta que els sorgeix dona peu a un seguit d’activi- tats per intentar respondre-la. En l’itinerari es fan propostes d’activitats per aprendre a dividir amb dividends de més d’una xifra 1 2 3 4 ,aferlaprovadeladivisió 5 6 )iatre- ballar amb unitats de capacitat 7 8 . Si voleu avaluar-les, demaneu-los que us facin arribar les respostes en un full a part fet amb l’ordinador o a mà (us en poden enviar una imat- ge també).
Us suggerim que, amb l’ajut d’algú del seu entorn, facin les operacions de l’activitat 9 amb la calculadora, per aplicar tot el que han après en aquest itinerari, i treballin la 10 per debatre amb totes les persones que viuen a casa la utilitat de saber fer càlculs també sense l’ajuda, precisament, de la calculadora. Podeu demanar-los que us enviïn les conclusions per escrit.
La valoració final de la feina i el metaaprenentatge són im- portants. Podeu demanar-los que us els facin arribar o els po- deu comentar si teniu la possibilitat de fer una videotrobada per parlar directament amb els/les alumnes.
               




























































































   1   2   3   4   5