Page 3 - Itinerari Llengua 3
P. 3

  I a tu, què et fa riure?
En aquest itinerari de Dimensió Literària l’alumne haurà de llegir un fragment d’una novel·la divertida, per acabar escrivint una història que faci riure. Per això es planteja la lectura del llibre que la Berta deixa al Teo, que està avorrit i trist. La Berta està segura que les històries que llegim també poden ser una bona manera de fer-nos riure. És així?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
La lectura proposada és un breu tast d’una novel·la d’humor: en Tom i la seva família viuen una nit plena de maldecaps divertits.
Per saber què fa riure de la història, primer cal entendre-la, així que les primeres activitats permeten treballar la comprensió de la lectura 1 2 .
La resta d’activitats de l’itinerari se centren a treballar els as- pectes que converteixen el fragment en una història d’humor. Per això, és important que es fixin en tots els fets divertits de la història 4 i en com són alguns dels personatges que hi surten 5 .
En l’apartat de coneixement de la llengua, es proposen acti- vitats de reconeixement i escriptura d’adjectius 6 7 8 9 .
Finalment, l’activitat 10 vol animar els alumnes a escriure la seva pròpia història curta que faci riure.
Us animem que valoreu quines activitats podeu proposar als alumnes en la situació actual i us suggerim que llegeixin el fragment proposat i s’hi inspirin per escriure la seva pròpia història esbojarrada. Els podeu demanar que hi pensin i n’es- criguin una cadascú. Després us la poden enviar per correu electrònic.
              

























































































   1   2   3   4   5