Page 3 - ITINERARIS Matemàtiques 2
P. 3

  Quins cossos geomètrics calen per construir un coet?
En aquest itinerari l’Edu vol construir un coet per viatjar per l’Univers. La Jana i la Paula volen ajudar-lo, però la Irene prefereix fer sudokus...
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquesta situació genera la pregunta i dona peu a un seguit d’activitats relacionades entre si per repassar els diferents cossos geomètrics que ja han treballat durant el curs 1 2 , descobrir els elements que conformen els cossos geomètrics
3 4 i aprendre a resoldre sudokus 5 6 7 , que no deixen de ser trencaclosques matemàtics que combinen l’activitat lúdica amb el coneixement dels àmbits dimensionals de rao- nament i prova i d’espai i forma. Atès que sense el llibre en paper és difícil de resoldre els sudokus, us suggerim que, o bé feu una captura de pantalla per poder imprimir els sudokus que us proposem, o bé que juguin a fer-ne en línia amb l’ajut d’un adult.
Us recomanem que facin l’activitat 8 com a cloenda de la feina feta en l’itinerari en un full i us el facin arribar. Ara ja poden resoldre el repte!
Donem molta importància al metaaprenentatge final, ja que aporta informació sobre la competència d’aprendre a apren- dre. Us poden respondre amb un àudio, per escrit o per vi- deotrucada, segons les possibilitats i si ho considereu inte- ressant.
             



























































































   1   2   3   4   5