Page 3 - Itineraris Matemàtiques 2
P. 3

  Com comparem quantitats amb els signes =, =, < i >?
Mirant les fotografies, què veiem? Hi ha més cavalls o més roses?; més pedres o cotorretes? Els nens i ne- nes han de comptar el nombre d’elements que hi ha en cada fotografia per adonar-se que podem compa- rar quantitats i preguntar-se com ho poden expressar. D’aquí sorgeix la pregunta: Com comparem quantitats amb els signes =, =, < i >?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquest punt d’arrencada dona peu a un seguit d’activitats relacionades entre si per aprendre a descompondre nombres 1 2 3 4 , comparar-los 5 6 7 i comptar de 10 en 10 8 . Podeu decidir que algunes de les activitats (o una part) les resolguin en un full del qual us poden enviar una fotogra-
fiaambajutdelafamília 6 7 8 .
Us suggerim que els indiqueu que facin l’activitat 9 amb un dau qualsevol, tal com podeu veure en una de les fotografies, i amb l’ajut d’algú del seu entorn.
Considerem important fer el metaaprenentatge final. Si en voleu tenir constància, podeu demanar-los que enregistrin les respostes en un àudio i us les enviïn pel mitjà que esti- gueu fent servir de comunicació.
                   



























































































   1   2   3   4   5