Page 3 - Itineraris Matemàtiques 2
P. 3

  Què tenen en comú, aquests nombres?
En aquest itinerari, la Jana diu que serà patinadora i guanyarà 152 medalles, l’Edu diu que serà escriptor i publicarà 125 llibres, la Irene diu que serà pintora i pintarà 521 quadres i la Paula no sap què serà, però diu que s’enfilarà a 5 arbres. Fixeu-vos que tots els nombres tenen un 5.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquest punt d’arrencada dona peu a un seguit d’activitats re- lacionades entre si per aprendre a descobrir el valor d’una xi- fra segons la posició que ocupa en un nombre 1 2 3 4 , a identificar dades en una imatge 5 i a resoldre un problema gràficament 6 . La resolució de les activitats permetrà als alumnes donar resposta a la pregunta repte inicial.
Us animem que valoreu quines activitats podeu proposar als alumnes en la situació actual i segons les seves possibilitats i us suggerim que proposeu als alumnes que facin l’activitat
7 per poder-los avaluar. Us poden enviar una fotografia del full on l’hagin resolt, igual que les altres activitats que vul- gueu que us facin arribar. Haureu de comptar amb l’ajut dels adults amb què estiguin els nens i les nenes.
Considerem important fer la valoració final i el metaapre- nentatge. Podeu demanar-los que us els enviïn per correu electrònic o que els pengin en un espai compartit si voleu, igual que les altres activitats que vulgueu valorar. Aquests dies entenem que cal ser sensible i adaptar-se a les possibi- litats de cada alumne en la mesura del possible.
            



























































































   1   2   3   4   5