Page 3 - Itinerari Matemàtiques 2
P. 3

  Quines figures geomètriques hi ha al nostre entorn?
En aquest itinerari, la Irene ha fet una capsa niu per a ocells amb material reciclat: un bric de llet, cartolines i fulles seques. Els agradarà als ocells per fer-hi niu?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquest punt d’arrencada permet veure que la caixa niu està formada per figures geomètriques molt diverses, igual que podem veure que la geometria és present en el nostre entorn quotidià. Això dona peu a una proposta d’activitats relacio- nades entre si per aprendre a descobrir la geometria del nos- tre entorn 1 2 3 4 , a identificar costats i vèrtexs en un polígon 5 6 7 i a reconèixer i dibuixar figures simètriques
8 9 . La resolució de les activitats permetrà als alumnes donar resposta a la pregunta-repte inicial.
Us animem que valoreu quines activitats podeu proposar als alumnes en la situació actual i segons les seves possibilitats i us suggerim que animeu els alumnes a construir un tres en ratlla tal com s’indica en l’activitat 10 , amb objectes reciclats que tinguin a casa. Es tracta d’una activitat manipulativa, en la qual aplicaran coneixements adquirits al llarg de l’itinerari. Del que construeixin, us en poden enviar una fotografia ad- juntant-hi l’explicació de com ho han fet, qui els ha ajudat, etc.
Considerem important fer la valoració final i el metaaprenen- tatge. Podeu demanar-los que us els enviïn per correu elec- trònic o que els pengin en un espai compartit si voleu, igual que les altres activitats que vulgueu valorar.
               



























































































   1   2   3   4   5