Page 3 - ITINERARIS Medi social 1
P. 3

  Com era l’època dels avis?
Els de la colla han de portar objectes antics a classe. En Bernat ha portat un telèfon negre i gros de la seva àvia. Aquesta situació fa que els nens i les nenes es plantegin com funciona i es preguntin com devia ser l’època en què es feia servir aquest aparell.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquests dies en què hi ha més temps per compartir, podeu im- plicar els més grans de casa en aquest itinerari o proposar que els nens i les nenes es posin en contacte amb els avis i les àvies, si poden. Per saber com era l’època dels avis, proposeu-los que facin una “fitxa tècnica” de la persona que triïn 1 .
A continuació, poden comentar en veu alta els aparells que potser no reconeixen perquè són antics 2 3 . Amb ajuda, poden fer una foto de l’objecte més antic de casa i enviar- vos-la per fer una galeria museu 4 . I dels aparells del passat, als del futur: Com seran? Proposeu-los que en dibuixin un i que li posin un nom adequat a la seva funció 5 6 .
Per a les activitats següents 7 8 , poden preparar una en- questa gastronòmica per fer als avis, amb preguntes sobre què menjaven abans i què els agrada ara.
Per recollir evidències del seu aprenentatge, us poden fer arri- bar un dibuix amb el que han après de l’època dels avis 9 o els el poden regalar. L’activitat final 10 tanca l’itinerari i obre un tema per parlar a taula: coses bones d’abans i coses bones d’ara! També en podeu parlar en una classe en línia.
Poden respondre el metaaprenentatge oralment o els podeu demanar que escriguin la resposta o que l’enregistrin en un àudio i us l’enviïn.
               


























































































   1   2   3   4   5