Page 3 - ITINERARIS Matemàtiques 1
P. 3

  Quina operació cal fer?
En aquest itinerari cal esbrinar quantes orenetes han de néixer encara en els dos nius que aquests ocells han fet a casa de la Sofia. Hi havia 9 ous i ja n’han nascut 5 orenetes.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquesta situació dona peu a un seguit d’activitats relacio- nades entre si per aprendre a restar 3 , a comprendre la no- ció de la resta com a operació inversa de la suma 4 i a resoldre problemes amb restes 5 . Abans, però, es treballa el concepte de centena 1 2 . Podeu decidir que resolguin algunes de les activitats (o una part) en un full, del qual us poden enviar una fotografia amb ajut de la família.
Us suggerim que els indiqueu que facin l’activitat 6 com a cloenda de l’itinerari i per refermar la conveniència de fer servir l’operació de la resta en casos com el que proposem. Ara ja poden resoldre el repte!
Per acabar, l’activitat 7 combina l’operació de restar amb una proposta més lúdica. També us convidem a treballar-la. Resoleu les restes i dibuixeu la flor en un full per poder-la pintar segons el codi de colors.
Donem molta importància al metaaprenentatge final, ja que aporta informació sobre la competència d’aprendre a apren- dre. Us poden respondre amb un àudio, per escrit o per vi- deotrucada, segons les possibilitats i si ho considereu inte- ressant.
            



























































































   1   2   3   4   5