Page 21 - Fem-ho per projectes
P. 21

                                  21     JUSTIFICACIÓ - PRESENTACIÓ REPTE PRODUCTE/S        EL PODER DE LES PLANTES LES PLANTES • nutrició, reproduc- ció, relació • grups de plantes • observació, cura i protecció de plantes • activitats econòmiques, experiments... Els alumnes es fixaran en aquests éssers vius tan espe- cials, i que sovint passen des- apercebuts, i entendran el seu paper primordial en la Terra. • És possible realment un món sense plantes? • Com podem fer més presents les plantes a l’escola? x Producte multimèdia per argumentar el paper de les plantes. x Acciódejardineriaal’escola.          A L’ESCOLA FEM SALUT SALUT • morfologia i funcionament de l’aparell locomotor i sentits • nutri- ció-alimentació • relació-emocions • experiments... Els alumnes exploraran el concepte de salut en tota la seva amplitud i valoraran les accions que l’afavoreixen i les que la perjudiquen. • Som una escola saludable? En què ens fixem per valorar-ho? • Com podem aconseguir ser- ho encara més? x Decàleg de bones pràctiques per tenir bona salut. x Semàforpercontrolarquèes- tem fent bé i què no a l’escola. x Propostes de millora amb ac- cions concretes.          L’AIGUA QUE MOU EL MÓN L’AIGUA • canvis estat • cicle natu- ral i humà • ús • la força de l’aigua • energia • aigua i paisatge • mà- quines i energia • experimentació... Els alumnes exploraran el cicle integral de l’aigua i el paper en la vida quotidiana des de dife- rents punts de vista. Prendran consciència de la seva impor- tància i de la necessitat de fer- ne un bon ús. • És fàcil que l’aigua surti per l’aixeta? Ho investigarem! • Com podem “conscienciar” les persones que ens envolten que l’aigua “és un tresor”? x Construcció d’una roda hi- dràulica i de filtres de de- puració. x Exposicióojornadadel’aigua.          FEM DE GUIES PER... LA LOCALITAT • pobles i ciutats • relleu • mapes i plànols • activitats econòmiques • organització social, administrativa i política • mobilitat • patrimoni • diversitat • demografia... Els alumnes comprendran la importància de conèixer bé les característiques del nostre en- torn més proper per poder des- envolupar la seva autonomia i ajudar els que acaben d’ins- tal·lar-se a la nostra població i no la coneixen. • Com podem ajudar els nouvin- guts? • Què han de saber per viure al nostre poble o ciutat? I no- saltres? x Carnet de “guia turístic in- fantil” superant una sèrie de proves d’aptitud. x Guia-itinerari per donar a conèixer el lloc on vivim. x Sortida guiada per la nos- tra localitat amb les perso- nes nouvingudes.          CONEIXEM CATALUNYA? CATALUNYA • relleu • societat • po- lítica • tipus de comarques • clima • demografia • diversitat • paisatge • canvis temporals • mapes... Investigant les comarques, l’entorn natural i els paisatges de Catalunya, i fent de cartò- grafs, homes i dones del temps i guies turístics..., els alumnes aprendran que han de tenir uns coneixements per poder ser crítics a l’hora d’interpretar la informació que els arriba. • Com podem detectar errors i notícies falses sobre la geo- grafia i l’entorn de Catalunya? • Com podem conèixer millor el nostre territori? x Instruccions per detectar fake news o errors en les in- formacions. x Jocs sobre Catalunya.          MILERS D’ANYS OBSERVANT ELS ASTRES UNIVERS I EVOLUCIÓ • sistema solar (Sol, Terra, moviments, orientació...) •canviseneltemps• evoluciósels éssers vius • mesures temporals • inici d’èpoques històriques • ge- neració de preguntes científiques i coneixement científic... Els alumnes aprendran a expli- car fenòmens naturals i copsa- ran com les persones han variat el seu pensament i les seves maneres de fer al llarg del temps gràcies al coneixement, la ciència i la cultura. • Què ens cal conèixer per en- tendre com ha evolucionat el nostre món? • Quina és millor manera de re- collir aquest coneixement per tenir-lo present? x Presentació o vídeo sobre l’origen de la Terra, la nostra presència en el món i l’evolució científica i cultural de les per- sones. x Jocbasatenlalíniadeltemps.       CICLE MITJÀ    


































































































   19   20   21   22   23