Quina nit més estrellada! (12-29)

Per a organitzar el treball de la unitat, els mestres disposeu de la programació en format de texticones_recursos%202.ai o en PDFicones_recursos%202.ai per a poder adaptar els objectius, els continguts, les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup classe.

L’escenari d’aquesta unitat està relacionat amb l’Univers i els diversos elements que el conformen. A partir d’aquest escenari es treballen els textos predictius de diversos tipus, especialment els que podem trobar en els mitjans de comunicació.

Si encara no heu vist el vídeo inicial de la unitaticones_recursos%202.ai, passeu-lo a classe. Us aportarà moltes idees per a motivar els nens i les nenes i podran començar a trobar respostes als interrogants del tema de la unitat.

  • Demaneu als alumnes que observin la làmina, que resolguin el joc de paraules (estrella de mar) i que, després, contestin aquestes preguntes de forma oral:
    • Què hi veiem al cel? On són els nens? Què fan?
    • Sabeu identificar les estrelles?
    • Quins són els elements del dibuix que ens permeten saber que és de nit?
  • Establiu un diàleg sobre els horòscops. Comenteu que hi ha persones que donen molta importància al pes dels astres a l’hora de prendre una decisió. Recordeu que les prediccions d’aquesta mena es basen en la influència que té la posició dels astres en la vida de les persones.
  • Proposeu a alguns alumnes que dibuixin a la pissarra les quatre fases lunars i que escriguin el nom corresponent a cada dibuix.

Àudio

00:00

x