-
Continguts i objectius
-
LES FASES DEL PROJECTE
Un cop acabada la comprensió i la planificació, comencem la primera fase d’investigació del projecte.
ELS NENS I LES NENES HAN DE COMPRENDRE QUE...- Tots i cada un de nosaltres formem part de la història.
- Les fonts històriques ens informen de com era la vida en el passat.
- La història ens explica per què el món és com és.
- Les línies del temps ofereixen una visió ordenada dels fets que han passat.
OBJECTIUS- Valorar i reconèixer què és la història i per a què serveix.
- Sentir-se part de la història de la humanitat.
- Conèixer el valor de les fonts històriques per interpretar les formes de vida del passat.
- Entendre el paper organitzador de les línies del temps i elaborar-ne una de personal.
- Descobrir com és de petita la història de la humanitat respecte a la història del món.
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUESÀrea de Coneixement del medi natural, social i cultural
CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.
CE5. Analitzar les característiques de diferents elements o sistemes del medi natural, social i cultural, identificant la seva organització i propietats, establint relacions entre aquests, per tal de reconèixer el valor del patrimoni cultural i natural i emprendre accions per a un ús responsable, la seva conservació i millora.
Àrea de Llengua catalana i literatura
CE2. Comprendre i interpretar textos orals i multimodals, i identificar el sentit general i la informació més rellevant, valorant, de manera progressivament autònoma, aspectes formals i de contingut bàsics per construir coneixement, formar-se opinió i eixamplar les possibilitats de gaudi i lleure.
CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.
CE4. Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.
CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.
Àrea de Matemàtiques
CE6. Comunicar i representar, de forma individual i col·lectiva, conceptes, procediments i resultats matemàtics utilitzant el llenguatge oral, escrit, gràfic, multimodal, en diferents formats, i la terminologia matemàtica adequada, per donar significat i permanència a les idees matemàtiques.
Àrea d'Educació artística
CE1. Descobrir propostes artístiques de diferents cultures, èpoques i estils, mitjançant la percepció i la vivència, per desenvolupar la curiositat, el respecte i el gaudi.
COMPETÈNCIES TRANSVERSALSIndicadors operatius de la Competència digital
CD3. Participa en activitats i/o projectes escolars mitjançant l’ús d’eines o plataformes virtuals que li permetin construir nou coneixement, comunicar-se, treballar col·laborativament, compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura i amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús.
EN AQUESTA ACTIVITAT ES TREBALLA COMPETENCIALMENT...- La utilització de vocabulari adequat i d’estructures morfosintàctiques correctes.
- El compliment de les normes de conversa (demanar i respectar el torn de paraula).
- La participació i la valoració del treball en grup per aconseguir objectius concrets (la definició de la història).
- La classificació d’elements segons un criteri donat (personatges de ficció / personatges reals).
- La correcta formulació gràfica (línia del temps) dels fets de la pròpia vida.
- La concreció de l’ús que té el fet de conèixer la història.
- La comprensió d’un vídeo curt sobre la història del món a partir d’unes pautes donades.
- La categorització correcta de diferents fonts històriques.
- La capacitat de sintetitzar el que hem fet fins ara.
-
Organització d'aula
-
METODOLOGIA
- Expositiva
- Conversa
- Treball autònom
- Treball cooperatiu
- Flipped class
AGRUPACIÓ- Tot el grup
- En grups petits
- Individual
-
Materials
-
Materials de l’activitat
Altres Materials
- Diari d'aula
- Mural itinerari
- Notes adhesives
- Capsa de les preguntes
- Dispositiu per fer fotos
- Llibreta per prendre notes
- Kanban
-
Descripció de l'activitat
Un cop acabada la comprensió i la planificació, comencem la primera fase d’investigació del projecte.
- Tots i cada un de nosaltres formem part de la història.
- Les fonts històriques ens informen de com era la vida en el passat.
- La història ens explica per què el món és com és.
- Les línies del temps ofereixen una visió ordenada dels fets que han passat.
- Valorar i reconèixer què és la història i per a què serveix.
- Sentir-se part de la història de la humanitat.
- Conèixer el valor de les fonts històriques per interpretar les formes de vida del passat.
- Entendre el paper organitzador de les línies del temps i elaborar-ne una de personal.
- Descobrir com és de petita la història de la humanitat respecte a la història del món.
Àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural
CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.
CE5. Analitzar les característiques de diferents elements o sistemes del medi natural, social i cultural, identificant la seva organització i propietats, establint relacions entre aquests, per tal de reconèixer el valor del patrimoni cultural i natural i emprendre accions per a un ús responsable, la seva conservació i millora.
Àrea de Llengua catalana i literatura
CE2. Comprendre i interpretar textos orals i multimodals, i identificar el sentit general i la informació més rellevant, valorant, de manera progressivament autònoma, aspectes formals i de contingut bàsics per construir coneixement, formar-se opinió i eixamplar les possibilitats de gaudi i lleure.
CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.
CE4. Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.
CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.
Àrea de Matemàtiques
CE6. Comunicar i representar, de forma individual i col·lectiva, conceptes, procediments i resultats matemàtics utilitzant el llenguatge oral, escrit, gràfic, multimodal, en diferents formats, i la terminologia matemàtica adequada, per donar significat i permanència a les idees matemàtiques.
Àrea d'Educació artística
CE1. Descobrir propostes artístiques de diferents cultures, èpoques i estils, mitjançant la percepció i la vivència, per desenvolupar la curiositat, el respecte i el gaudi.
Indicadors operatius de la Competència digital
CD3. Participa en activitats i/o projectes escolars mitjançant l’ús d’eines o plataformes virtuals que li permetin construir nou coneixement, comunicar-se, treballar col·laborativament, compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura i amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús.
- La utilització de vocabulari adequat i d’estructures morfosintàctiques correctes.
- El compliment de les normes de conversa (demanar i respectar el torn de paraula).
- La participació i la valoració del treball en grup per aconseguir objectius concrets (la definició de la història).
- La classificació d’elements segons un criteri donat (personatges de ficció / personatges reals).
- La correcta formulació gràfica (línia del temps) dels fets de la pròpia vida.
- La concreció de l’ús que té el fet de conèixer la història.
- La comprensió d’un vídeo curt sobre la història del món a partir d’unes pautes donades.
- La categorització correcta de diferents fonts històriques.
- La capacitat de sintetitzar el que hem fet fins ara.
- Expositiva
- Conversa
- Treball autònom
- Treball cooperatiu
- Flipped class
- Tot el grup
- En grups petits
- Individual
Materials de l’activitat
Altres Materials
- Diari d'aula
- Mural itinerari
- Notes adhesives
- Capsa de les preguntes
- Dispositiu per fer fotos
- Llibreta per prendre notes
- Kanban