-
Continguts i objectius
-
LES FASES DEL PROJECTE
La primera fase del projecte és el plantejament i la comprensió del repte.
ELS NENS I LES NENES HAN DE COMPRENDRE QUE...- Els éssers vius són una font d’inspiració i uns models molt rics de cara a la innovació tecnològica.
- Les persones sempre han copiat formes i estructures de la natura per construir objectes, estris i màquines.
OBJECTIUS- Despertar la curiositat i les ganes de descobrir la relació entre alguns invents i la font de la natura en què s’han basat. Fer-se preguntes.
- Formular el repte.
- Crear el racó o espai físic del projecte per poder fer-ne el seguiment.
COMPETÈNCIES BÀSIQUESÀmbit de Coneixement del medi
1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
Àmbit Lingüístic
3. Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa.
9. Produir textos de tipologies diverses.
Àmbit Digital
1. Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques que cal realitzar.
Àmbit d'Aprendre a aprendre
5. Utilitzar procediments i tècniques d’aprenentatge en grup.
EN AQUESTA ACTIVITAT ES POT AVALUAR...- El plantejament de preguntes a partir d'exemples de biomimètica.
- El plantejament del repte i pluja d'idees per trobar-hi respostes.
- Les normes bàsiques que regeixen la interacció oral: torn de paraula, to de veu, respecte per les opinions dels altres.
- Les estratègies per a la comprensió: reconèixer, seleccionar, interpretar, anticipar, inferir i retenir.
- La utilització de tauletes per veure continguts audiovisuals.
- Les estratègies de treball cooperatiu.
- La planificació del projecte mitjançant la rutina de pensament "Preguntes estrella".
-
Organització d'aula
-
METODOLOGIA
Expositiva
Manipulativa
AGRUPACIÓ D'ALUMNESGrup classe
Parelles
Treball individual
-
Materials
-
Materials de l’activitat
-
Descripció de l'activitat
La primera fase del projecte és el plantejament i la comprensió del repte.
- Els éssers vius són una font d’inspiració i uns models molt rics de cara a la innovació tecnològica.
- Les persones sempre han copiat formes i estructures de la natura per construir objectes, estris i màquines.
- Despertar la curiositat i les ganes de descobrir la relació entre alguns invents i la font de la natura en què s’han basat. Fer-se preguntes.
- Formular el repte.
- Crear el racó o espai físic del projecte per poder fer-ne el seguiment.
Àmbit de Coneixement del medi
1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
Àmbit Lingüístic
3. Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa.
9. Produir textos de tipologies diverses.
Àmbit Digital
1. Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques que cal realitzar.
Àmbit d'Aprendre a aprendre
5. Utilitzar procediments i tècniques d’aprenentatge en grup.
- El plantejament de preguntes a partir d'exemples de biomimètica.
- El plantejament del repte i pluja d'idees per trobar-hi respostes.
- Les normes bàsiques que regeixen la interacció oral: torn de paraula, to de veu, respecte per les opinions dels altres.
- Les estratègies per a la comprensió: reconèixer, seleccionar, interpretar, anticipar, inferir i retenir.
- La utilització de tauletes per veure continguts audiovisuals.
- Les estratègies de treball cooperatiu.
- La planificació del projecte mitjançant la rutina de pensament "Preguntes estrella".
Expositiva
Manipulativa
Grup classe
Parelles
Treball individual