-
Continguts i objectius
-
ELS NENS I LES NENES HAN DE COMPRENDRE QUE...
- Conèixer el territori proper i la manera com s’organitza és important per poder desenvolupar progressivament la seva autonomia personal.
- Un territori, independentment de les seves característiques geogràfiques, es pot dividir en regions administratives; d’aquesta manera és més fàcil de gestionar, organitzar i millorar.
- El paper de les institucions pròpies d’un territori és important per al seu desenvolupament social, polític i econòmic i en determina les relacions entre ciutadans i entre els ciutadans i les administracions.
- La informació que ens arriba no sempre és del tot fiable; per tant, és important contrastar-la amb diferents fonts.
OBJECTIUS- Identificar diferents fonts d’informació.
- Cercar i analitzar informació en diferents fonts d’informació.
- Observar i interpretar mapes.
- Conèixer la situació geogràfica de la Unió Europea, Espanya i Catalunya.
- Identificar les divisions administratives (països, comunitats autònomes, comarques).
- Participar i valorar el treball en grup.
- Conèixer les característiques principals de Catalunya.
COMPETÈNCIES BÀSIQUESÀmbit de Coneixement del medi
Dimensió món actual
1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
3. Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-s’hi.
Àmbit lingüístic
Dimensió comprensió oral
3. Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa, utilitzant estratègies conversacionals.
Dimensió comprensió lectora
7. Aplicar estratègies de cerca i gestió de la informació per adquirir coneixement propi.
Dimensió expressió escrita
9. Produir textos de tipologies diverses amb un lèxic i una estructura que s’adeqüin al tipus de text, a les intencions i al destinatari.
Dimensió plurilingüe
14. Conèixer i valorar la diversitat lingüística i cultural de Catalunya, de l’Estat espanyol, d’Europa i del món.
Àmbit lingüístic (llengua castellana)
Dimensió comunicació oral
1. Comprendre textos orals de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars.
Àmbit digital
Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.
Àmbit d’Aprendre a aprendre
Dimensió aprenentatge en grup
5. Utilitzar la interacció i les tècniques d’aprenentatge en grup.
EN AQUESTA ACTIVITAT ES POT AVALUAR...- La utilització de diferents fonts per cercar i interpretar la informació.
- La interpretació de mapes polítics.
- Els coneixements sobre la situació geogràfica d’Europa, Espanya i Catalunya.
- La identificació de la veracitat d’informacions a partir de les fonts consultables.
- La redacció de titulars amb informació contrastada.
-
Organització d'aula
-
METODOLOGIA
- Expositiva
- Treball autònom
- Treball cooperatiu
AGRUPACIÓ- Tot el grup
- Individual
- En grups petits o per parelles
-
Materials
-
Materials de l’activitat
-
Descripció de l'activitat
- Conèixer el territori proper i la manera com s’organitza és important per poder desenvolupar progressivament la seva autonomia personal.
- Un territori, independentment de les seves característiques geogràfiques, es pot dividir en regions administratives; d’aquesta manera és més fàcil de gestionar, organitzar i millorar.
- El paper de les institucions pròpies d’un territori és important per al seu desenvolupament social, polític i econòmic i en determina les relacions entre ciutadans i entre els ciutadans i les administracions.
- La informació que ens arriba no sempre és del tot fiable; per tant, és important contrastar-la amb diferents fonts.
- Identificar diferents fonts d’informació.
- Cercar i analitzar informació en diferents fonts d’informació.
- Observar i interpretar mapes.
- Conèixer la situació geogràfica de la Unió Europea, Espanya i Catalunya.
- Identificar les divisions administratives (països, comunitats autònomes, comarques).
- Participar i valorar el treball en grup.
- Conèixer les característiques principals de Catalunya.
Àmbit de Coneixement del medi
Dimensió món actual
1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
3. Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-s’hi.
Àmbit lingüístic
Dimensió comprensió oral
3. Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa, utilitzant estratègies conversacionals.
Dimensió comprensió lectora
7. Aplicar estratègies de cerca i gestió de la informació per adquirir coneixement propi.
Dimensió expressió escrita
9. Produir textos de tipologies diverses amb un lèxic i una estructura que s’adeqüin al tipus de text, a les intencions i al destinatari.
Dimensió plurilingüe
14. Conèixer i valorar la diversitat lingüística i cultural de Catalunya, de l’Estat espanyol, d’Europa i del món.
Àmbit lingüístic (llengua castellana)
Dimensió comunicació oral
1. Comprendre textos orals de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars.
Àmbit digital
Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.
Àmbit d’Aprendre a aprendre
Dimensió aprenentatge en grup
5. Utilitzar la interacció i les tècniques d’aprenentatge en grup.
- La utilització de diferents fonts per cercar i interpretar la informació.
- La interpretació de mapes polítics.
- Els coneixements sobre la situació geogràfica d’Europa, Espanya i Catalunya.
- La identificació de la veracitat d’informacions a partir de les fonts consultables.
- La redacció de titulars amb informació contrastada.
- Expositiva
- Treball autònom
- Treball cooperatiu
- Tot el grup
- Individual
- En grups petits o per parelles