Un ball que s’ha fet viral

oct. 13, 2020 | Saps què ha passat?

Sabeu què vol dir, que alguna cosa s’ha fet viral? Que ha tingut tant èxit a les xarxes socials que l’han arribat a veure moltes persones. Potser ara penseu que parlarem de l’última coreografia de moda a Tik Tok, però no. Parlarem del vídeo d’un nen nigerià ballant sota la pluja. El seu ball s’ha fet tan famós que ara té més a prop el seu somni: ser ballarí!
MIREM…
L’Anthony viu en un poblet de Nigèria. Li encanta ballar i fa classes de ballet. Un dia es va gravar assajant al pati de casa i va enviar el vídeo al seu professor perquè veiés com ho feia. El professor va penjar el vídeo a Instagram i… Mireu què va passar!
Notes per als docents:

  • Podeu veure el vídeo que s’ha fet viral a l’Instagram de l’escola de dansa de l’Anthony.
  • Si voleu ampliar la informació sobre la història de l’Anthony, podeu llegir aquesta notícia de La Vanguardia.
  • És possible que aquesta història us faci pensar en la pel·lícula Billy Elliot. Podríeu completar l’activitat parlant de la pel·lícula. Us proposem algunes escenes interessants: Els nens no ballen, Ballant per al pare i Què sents quan balles?
  • A ‘La notícia de la setmana’ vam dedicar una proposta a Billy Elliot i al musical que se’n va fer. Potser us inspirarà per als cursos de cicle superior.
PARLEM…

Sobre el vídeo

  • Quina és la gran passió de l’Anthony i des de quan la practica?
  • El vídeo diu que, a Nigèria, molts nens no poden anar a escola ni practicar activitats que els agraden. Per què?
  • Com és que l’Anthony sí que pot practicar la seva gran passió?
  • Quanta gent ha vist el vídeo del ball a les xarxes socials? Què va passar després que tanta gent veiés el vídeo?
  • L’Anthony ha rebut una beca. Què és una beca? I què podrà fer ell amb aquesta beca?
  • I la mare de l’Anthony, què en pensa, de tot això que li ha passat al seu fill?

Sobre el ballet per a nois, la diferència d’oportunitats i els vídeos virals

  • “Quan la gent veu ballet, es pensa que només es per a noies “, diu l’Anthony. I vosaltres, què en penseu? Hi ha activitats només per a nois o només per a noies? Busqueu-ne alguns exemples.
  • Com creieu que ha influït l’actitud de la mare en el fet que l’Anthony pugui ballar?
  • L’Anthony i altres nens nigerians no ho tenen tan fàcil per complir els seus somnis com ho podríeu tenir vosaltres. Sabríeu explicar per què?
  • Què us sembla el fet que gent d’altres països que no són tan pobres ajudi a nens com l’Anthony? Quin altre tipus d’ajuda podrien donar perquè se’n beneficiessin més nens i nenes i no solament un?
  • Quin paper creieu que han tingut les xarxes socials en la història de l’Anthony? El resultat és el mateix que quan una coreografia es fa famosa a Tik Tok?
FEM…

Ara us toca a vosaltres! (cicle inicial)

No és tan fàcil ballar com ho fa l’Anthony… Us atreviu a comprovar-ho? Mireu l’Anthony en acció i intenteu reproduir alguns dels passos de ball que fa al vídeo. Si algú de la vostra classe fa ballet, us pot donar un cop de mà.

I vosaltres, quines aficions teniu? Què és el que més us agrada fer: ballar, cantar, pintar, fer algun esport, tocar un instrument…? Feu un dibuix en què sortiu practicant aquesta afició. O en teniu alguna fotografia? També podeu escriure un text breu per explicar-ho. Compartiu-ho amb la resta del vostre grup en un mural a classe.

Que comenci l’espectacle! (cicle mitjà i superior)

I vosaltres, quines aficions teniu? Què és el que més us agrada fer? Com us sentiu, quan practiqueu aquesta afició? Fins on estaríeu disposats o disposades a arribar per fer realitat el vostre somni? Escriviu una redacció per explicar-ho.

Què us semblaria muntar un espectacle a classe perquè tothom mostri la seva afició preferida? Com aquells programes de talents… Pot ser ballar, tocar la guitarra, fer jocs de màgia, practicar algun esport, cantar, actuar, etc.