Fem pinya… però amb distància!

set. 28, 2020 | Saps què ha passat?

Heu tornat a l’escola! Semblava que no arribaria mai aquest moment, oi? Això no vol dir que hagi tornat la normalitat: el coronavirus encara campa al seu aire i heu d’anar amb molt de compte. Per això cal respectar unes mesures de seguretat als centres. Potser aquestes mesures us semblen una mica feixugues, sobretot quan voleu estar amb els amics i amigues de classe! Com ho podríeu fer més “suportable”?
MIREM…
Ara ja fa uns quants dies aneu a l’escola i segur que ja heu après com actuar per protegir-vos i protegir els altres de la Covid-19. Però hi ha tantes mesures de seguretat a tenir en compte que és possible que us costi recordar-les totes i seguir-les en tot moment. Què us sembla si les repassem? Mireu atentament aquest vídeo:
PARLEM…

Sobre el vídeo

  • Què vol dir, que les entrades i sortides a l’escola s’han de fer sense aglomeracions?
  • Per què cal que us prengueu la temperatura abans de sortir de casa o en arribar a l’escola? Què ha de fer algú que té febre?
  • Els nens i nenes de la vostra classe es poden barrejar amb els d’un altre grup? Per què cal fer-ho d’aquesta manera?
  • Tots els alumnes de l’escola han de portar mascareta a classe?
  • Per què cal ventilar tan sovint les aules?
  • El vídeo diu que es poden fer extraescolars, però com recomana fer-les?
  • Què passaria si un company de classe tingués la Covid-19? Com hauríeu de fer classe?

Sobre com afecten aquestes mesures a la classe

  • Us agrada haver tornat a l’escola? Què és el que més trobàveu a faltar?
  • Què us sembla, això de no poder jugar amb amics d’altres grups a l’hora del pati?
  • Per què és tan important vigilar que no es tinguin símptomes de la Covid-19 i no anar a classe si se’n tenen? Què passaria si no ho féssiu?
  • Què en penseu, de totes aquestes mesures de seguretat? Us costa seguir-les?
  • Què creieu que és millor, fer classe a l’escola amb mesures de seguretat o fer classe des de casa com el curs passat?
FEM…

Quina cara fem avui? (cicle inicial)

Amb les mascaretes no es pot veure bé la cara dels companys i companyes ni dels mestres. No sabeu si riuen, si estan tristos o enfadats… Com ho podríeu fer a classe, per saber com se sent tothom? Sou capaços d’inventra algun sistema que us ajudi a expressar els vostres sentiments més enllà de la mascareta? Aquí en teniu alguns exemples:

Dediqueu una estona cada dia a parlar de com us sentiu. Us haureu d’acostumar a expressar els vostres sentiments en veu alta.

Dibuixeu en un paper boques de tota mena (contentes, tristes, enfadades) i retalleu-les. Cada dia en triareu una i l’enganxareu a la mascareta perquè tothom vegi de quin humor esteu.

Creeu un mural dels sentiments i el pengeu a la paret. Qui vulgui podrà escriure en un paperet com se sent i enganxar-lo allà.

Juguem sense acostar-nos (cicle mitjà i superior)

Que complicat que és demostrar l’afecte als companys i les companyes de classe si no us podeu tocar ni fer abraçades, oi? Jugar mantenint la distància de seguretat també sembla complicat, però no és impossible!

Feu una pluja d’idees entre tots per pensar jocs als quals pugueu jugar des de la distància, tant a classe com al pati. I si inventeu un joc nou que respecti les mesures de seguretat?

Som una pinya!

Com podeu demostrar que sou una pinya a classe si no us podeu acostar ni abraçar-vos? Haureu de buscar un sistema alternatiu. Aquí teniu algunes idees:

Podeu compondre o adaptar una cançó. Serà l’himne de la vostra classe!

3 Inventeu una salutació secreta, només per al vostre grup, que pugueu fer des de la distància.

Creeu un mural dels sentiments i el pengeu a la paret. Qui vulgui podrà escriure en un paperet com se sent i enganxar-lo allà i els altres li podreu contestar també amb un paperet animant-lo o donant-li consells.