Només tenim un planeta!

oct. 2, 2019 | Saps què ha passat?

Divendres passat es van organitzar un munt de manifestacions contra la crisi climàtica arreu del món. Milions de persones van sortir al carrer per demanar als polítics que actuïn immediatament i intentin frenar aquesta crisi. Sabies que tot això va començar amb una noia que es va saltar les classes?

MIREM…

La noia que va començar tot aquest enrenou es diu Greta Thunberg i té 16 anys. És de Suècia i està lluitant perquè els polítics facin alguna cosa per evitar l’escalfament de la Terra i tots els problemes que tenim per culpa d’aquest escalfament. Mireu la notícia de l’InfoK:

PARLEM…

Sobre el vídeo

  • Per què es manifesten tots aquests nens i joves? D’on són?
  • Què significa Fridays for Future? Per què creieu que van triar aquest nom?
  • Què vol dir que no hi ha un planeta B?
  • Com és que la Greta Thunberg s’ha fet tan coneguda? Què va fer i amb quin motiu?
  • De què era la reunió de Nova York a la qual va assistir?
  • Com hi va anar la Greta? Per què?
  • Com explicaríeu què és l’escalfament global, l’efecte hivernacle i el canvi climàtic?

Sobre què podem fer els nens i les nenes

  • Creieu que és bona idea que la Greta renyi els polítics? Per què?
  • “Ningú és massa petit per canviar el món”, diu la Greta. Hi esteu d’acord? Creieu que els nens hi poden fer alguna cosa o se n’haurien d’ocupar els grans?
  • Què us sembla, que l’hagin nominada al Nobel de la Pau? Sabeu què és el premi Nobel?
  • Se us acut alguna solució que no depengui dels polítics?

Mestres: si ho creieu adequat, aquí teniu un vídeo que explica què és el canvi climàtic amb un llenguatge assequible als nens i les nenes.

FEM…

Què podem fer els nens i les nenes per ajudar a frenar la crisi climàtica?

Una classe més sostenible

A Pensem quines mesures podem adoptar a la nostra classe:
REDUIR… què?
REUTILITZAR… què?
REPARAR… com?
RECICLAR… què?

B Comencem treballant en grups petits. Cada grup pensarà una proposta i la presentarà a la resta de la classe. Un cop conegudes les propostes, entre tots triarem les tres que més ens agradin i ens comprometrem a seguir-les.

C Podem escriure aquestes propostes en cartolines i penjar-les a les parets de la classe. Així recordarem millor que les hem de complir.

A final de curs, podem comprovar si ho hem fet bé!

Adults, poseu-vos les piles!

A Escrivim una carta o un correu electrònic als polítics per demanar-los que busquin solucions per frenar la crisi climàtica. També podem pensar en algunes empreses a qui ens agradaria escriure per demanar que hi facin alguna cosa. Quines accions els podríem suggerir?

B Ep! Repassem primer com hem d’escriure la carta o el correu! Hem de fer-ho bé!

C Investiguem a quin polític o a quina empresa ho podem enviar i enviem-ho.

També podem demanar que ens ho publiquin en la secció de cartes al director d’un diari. Demaneu ajuda al mestre o la mestra.

Mestres: podeu extreure idees d’aquest vídeo que explica algunes accions per fer el planeta més sostenible.
Podeu proposar de fer la carta o el correu en llengua catalana o en llengua castellana.