Canvi d’horari i d’estació

28 març 23 | La Notícia de la Setmana

El dilluns dia 20 vam abandonar l’hivern i vam donar la benvinguda a la primavera. I el diumenge 26, vam ajustar els rellotges a l’horari d’estiu. Com ens afecten, aquests dos canvis?

Et proposem que treballeu aquestes activitats amb els alumnes

1. Informeu-vos sobre l’origen del canvi horari.

  • Quin any es va començar a generalitzar?
  • Des de quin any s’aplica d’una manera oficial?

2. Llegiu els arguments que es presenten per justificar el canvi d’hora:

El canvi d’hora a l’estiu es fa per aprofitar més la llum natural i perquè es gasti menys en il·luminació artificial, és a dir, en energia elèctrica. Si no es fes l’adaptació ara a la primavera, quan s’allarga el dia d’una manera notable, quan arribés l’estiu seria de dia a les 6 del matí i es faria fosc a les 7 o les 8 del vespre.

El canvi d’hora fa coincidir les hores de més activitat i de més dedicació a la feina de la majoria de persones amb la llum del dia.

  • Us semblen raons prou sòlides? Se us acut algun argument en contra del canvi horari?

3. Prepareu un debat a classe amb defensors i detractors del canvi horari i feu una votació final per saber quina opció té el suport de la majoria.

  • A quina conclusió heu arribat? Si el canvi horari depengués de la vostra valoració, el mantindríeu o no?
  • Si heu decidit mantenir el mateix horari tot l’any, quin creieu que s’hauria de fer, el d’estiu o el d’hivern?

4. Feu una cerca d’informació per respondre aquestes preguntes sobre la primavera:

  • Què és el que marca el canvi de l’hivern a la primavera?
  • Per què la tendència del clima, a la primavera, és que vagin augmentant les temperatures?

Teniu suggeriments, dubtes, crítiques? Com heu resolt les activitats? Si voleu contactar amb l’equip de “La Notícia de la Setmana” escriviu-nos amb el títol “Comentaris sobre La Notícia de la Setmana” a aquesta adreça: comunicacio@enciclopedia.cat

Vols rebre la versió descarregable d’aquesta notícia?