Què farem aquesta Setmana Santa?

21 març 2022 | Ara ve...

Ara ve… Setmana Santa. Estarem uns dies sense anar a l’escola. Què farem? Us proposem una activitat per treballar el llenguatge i les emocions a partir de les propostes i les idees dels nens i les nenes.

Observem i proposem activitats

  • Expliqueu als nens i les nenes que estarem uns dies sense anar a l’escola. Què podem fer durant el nostre temps lliure? Amb qui estarem? Amb la família?
  • Mostreu les imatges de nens i nenes fent diferents activitats. Qué fan? On són? Amb qui? Com creieu que se senten? Els veieu contents, tristos, enfadats…? Quines d’aquestes activitats us agradaria fer? Quines feu? Com us sentiu quan les feu?
  • Després d’observar les imatges, proposeu als nens i les nenes que imaginin i proposin activitats per fer. Han de ser activitats que els despertin felicitat, com per exemple: escoltar o llegir contes, anar a passejar amb la família, anar al cinema, visitar algun lloc que els agradi del poble o la ciutat, anar a fer un pícnic, cuinar o fer pastissos com ara la mona de Pasqua, etc.

Recollim les propostes

  • Escriviu les propostes que han fet els nens i les nenes en un full, feu-ne una còpia per a cada alumne i demaneu-los que les retallin. Si ho considereu adequat, proposeu als alumnes de P5 que les escriguin i també que les retallin.
  • Demaneu-los també que portin de casa un pot de iogurt net i reciclat (preferiblement de vidre)  per guardar-hi totes les etiquetes de les activitats proposades (retallades individualment). Si voleu, podeu decorar el pot i tancar-lo amb un tros de tela i un cordill.
  • Cada nen i nena s’emportarà a casa el pot decorat amb les idees i propostes d’activitats per fer durant els dies de festa. Quan tinguin temps lliure, poden treure de dins el pot un paper i fer l’activitat que els hagi tocat a l’atzar.
  • Demaneu que facin fotografies d’alguna de les activitats fetes aquests dies. A la tornada proposeu als alumnes observar les fotografies de cada nen o nena i explicar quines activitats han fet, si els ha agradat i quina emoció van sentir. També podeu classificar les activitats segons com s’han sentit i per fer-ho podeu imprimir i retallar les emoticones que us oferim.

SI TENS EL PROJECTE IMAGINA!