La castanyada

6 oct. 2021 | Ara ve...

Ara ve… la Castanyada, i la castanyera ja es prepara. Aquest any ens farà unes castanyes ben torrades. Us agraden? O preferiu els moniatos i els panellets? Us suggerim una activitat per treballar la psicomotricitat fina i el llenguatge matemàtic a partir del joc simbòlic.
Descobrim la castanyada
  • Per començar, converseu sobre la tradició de la castanyada i del fet que se celebra ara, al començament de la tardor. Podeu explicar el conte de La castanyada i fer-los veure quins són els aliments que es mengen durant aquests dies, que són els que hi ha ara al mercat. Són aliments de tardor.
  • En aquest altre enllaç trobareu una selecció d’altres contes sobre la castanyada, la castanyera o la tardor.
  • Com podem celebrar nosaltres, a classe, aquesta tradició? Voleu ser castanyeres? Què necessitem? Castanyes, panellets, moniatos… Els més grans us poden ajudar a fer una llista.
  • Preparem un espai per jugar a fer de castanyeres i suggerim als alumnes que ens ajudin a crear tot el que necessitem per vendre, comprar i menjar les castanyes, els panellets i els moniatos.

Creem, juguem i parlem de “poc o molt”, “ple o buit”, “dins o fora”…

  • Per treballar la psicomotricitat fina proposem als nens i les nenes que ens ajudin a fer les paperines i boletes de paper de seda que representaran les castanyes. Després, amb les paperines i les boletes suggeriu-los que juguin a ser castanyeres, a vendre i comprar castanyes, omplir i buidar paperines… Aprofiteu per treballar i experimentar amb els conceptes de ple i buit, molt o poc, dins i fora.
  • Per seguir treballant la psicomotricitat fina imprimiu la làmina Paperina de castanyes i demaneu als nens i les nenes que decorin el dibuix amb trossets de diari.
SI ETS USUARI IMAGINA!
  • Feu servir el DocuImagina per documentar l’activitat. També podeu fer servir el document La castanyada que us oferim i traslladar al paper l’activitat manipulativa que heu fet.
  • Recordeu que teniu una gran quantitat de recursos descarregables a la vostra Àrea d’educadors, que permeten treballar els continguts de Descoberta de l’entorn (llenguatge matemàtic).