Fulles de tots colors

7 nov. 2019 | Ara ve...

Ara ve…la tardor. Quins colors veus quan surts al carrer, al parc o al bosc? El paisatge ha canviat i els colors de la tardor són arreu. Com els podem fer entrar a la nostra classe? Et suggerim una proposta plàstica per decorar els nostres espais i treballar els colors de la tardor.

Observem l’entorn

  • Proposeu als alumnes sortir al pati i observar directament com ha canviat el nostre entorn. Què els passa als arbres? On són les fulles? Quins colors hi ha? Quin color us agrada més? Proposeu-los també portar fulles i observar-ne les formes, les mides i els colors. Si no podeu sortir al pati, observeu les imatges de tardor. Fixeu-vos en els colors dels arbres i en el de les fulles i entre tots, decidiu portar els colors de la tardor als vostres espais, a la classe, al passadís i fins i tot al menjador. Com ho podem fer? Deixeu que els alumnes també facin les seves propostes i suggeriu fer el vostre arbre de tardor.

Fem el nostre arbre de tardor

  • Per fer el vostre arbre, primer cal marcar en una de les finestres, el tronc i les branques. Com el decorarem? Què falta en aquest arbre? Plantegeu als nens i les nenes fer les fulles que encara no han caigut.
  • Per fer les fulles, cal marcar-ne les siluetes en plàstic d’aironfix per tal que els nens i les nenes puguin enganxar els paperets de colors amb facilitat, pel costat que enganxa. Per facilitar l’activitat i que no se’ls mogui la silueta de la fulla que han de decorar, podeu fixar-la a la taula.
  • Després de decorar les fulles amb els paperets de colors, folreu les fulles amb un altre tros d’aironfix. Al final, retalleu les fulles per la silueta.

Decorem els nostres espais

  • Ja teniu les fulles de colors. Ara toca, decorar l’arbre i enganxar les fulles en les branques. Primer, però, proposeu als alumnes que es fixin en les fulles que heu fet. Totes les fulles són iguals? Quines són més grans? I més petites? Parleu-ne i feu notar les diferències i les semblances.
  • Enganxeu les fulles a les branques i proposeu als alumnes que observin també els colors de les fulles a través del vidre i com els toca la llum del sol i que es fixin en els tons i les barreges de colors: Què passa quan sobreposem colors?
  • Podeu deixar l’arbre, el tronc i les branques, tot el curs i a mesura que passi l’any, decorar-lo amb fulles del color corresponent. Hi haurà fulles a l’hivern? I de quin color seran quan arribi la primavera?

SI ETS USUARI IMAGINA!

  • Feu servir les siluetes de les fulles per treballar el traç amb les pissarres màgiques. Imprimiu les fulles, poseu-les dins la pissarra màgica i proposeu als alumnes resseguir-ne el traç o dibuixar dins o fora de les siluetes.
  • Feu servir l’aplicació DocuImagina per documentar la proposta.