Ens disfressem!

12 febr. 2019 | Ara ve...

Ara ve… Carnaval i l’escola es prepara per acollir pirates, princeses, pallassos i pallasses i animals de tota mena. De què ens disfressarem nosaltres? Com serà el nostre rei? Et suggerim una proposta perquè els alumnes deixin anar la imaginació i disfressin el rei o la reina Carnestoltes.

Qui és el rei Carnestoltes? 

  • Aquesta setmana celebrem Carnaval. Llegim el poema d’Isabel Barriel publicat al seu blog Poesiaula i treballem la comprensió i l’expressió orals. En rotllana, preguntem: Ens ha agradat el poema? Quins personatges s’hi anomenen? Quins altres personatges o disfresses hi podríem afegir? Qui és el rei Carnestoltes? I si aquest any és una reina? Com ens l’imaginem?

Disfressem el rei o la reina Carnestoltes

  • Després de llegir el poema, proposem als alumnes disfressar el rei o la reina Carnestoltes. Repartim el dibuix i deixem que cada alumne el decori com més li agradi i amb la tècnica que prefereixi. Si ho preferim, també podem fer suggeriments com per exemple, dibuixar-li un barret, una corona, un bigoti, un nas vermell de pallasso, unes ulleres, una corbata, un collaret…, amb llapis de colors, ceres o pintura de dits.
  • Per decorar el personatge triat també podem proposar fer un collage. Retallem, decorem i enganxem sobre el dibuix alguns complements. Per fer-ho proposem als alumnes decorar els barrets de pirata, de cuiner, les ulleres o els bigotis o bé fer-los servir com a base per fer barrets i/o corbates amb paper de diari o de revista. També es poden decorar amb altres materials i fer bigotis amb netejapipes o llaços de pallasso amb paper pinotxo.

Ens disfressem nosaltres. En què ens hem convertit?

  • Ara, proposem fer el mateix però amb fotografies nostres. En què ens volem convertir? Imprimim les fotografies dels alumnes i les repartim. Podem deixar que cada nen o nena decori la seva fotografia com més li agradi, com hem fet amb el rei Carnestoltes o bé, si ens posem d’acord, podem “disfressar” totes les fotografies del mateix i ser una classe de pallassos i pallasses, de pirates o de gats i gossos.
  • Exposem els reis i les reines Carnestoltes i les nostres fotografies disfressades perquè els nens i les nenes puguin ensenyar a les famílies les seves creacions.
  • Recordem el poema, el projectem a la pissarra digital i expliquem als alumnes que podem escriure un missatge a l’autora del poema, des de la part inferior del post, per exemple per explicar-li que ens ha agradat molt i que hem disfressat els nostres reis Carnestoltes. Expliquem a la Isabel Barriel que hem llegit el seu poema? Com ho podem fer? Ens presentem? Qui som?

SI ETS USUARI IMAGINA!

  • Fes servir el DocuImagina per documentar les activitats de Carnaval.
  • Fes servir els cartronets i el suport Atrapalletres per confegir noms de disfresses i/o paraules relacionades amb el Carnaval.