Quin fred!

10 gen. 2019 | Ara ve...

Ara ve… l’hivern i el fred ja ens fa tremolar. Sort que anem ben abrigats! Et suggerim una proposta per treballar la percepció visual i descobrir els paisatges d’hivern.
Parlem de l’hivern i observem el nostre entorn
  • En rotllana parlem de com ens vestim quan sortim al pati o al carrer, quan venim de casa o quan hi tornem. Per què ens posem els abrics? I per què portem guants, gorra o bufanda? Deu ser perquè fa fred? Som a l’hivern i al nostre entorn, el paisatge va canviant.
  • Sortim al pati o al carrer i observem. Què hi ha? Què els ha passat als arbres? Encara tenen fulles? I nosaltres, com ens hem vestit per sortir al carrer?
  • Sabem què passa al bosc? I al mar o la platja? I a la ciutat?
Resolem els trencaclosques
  • Proposeu jugar a resoldre trencaclosques per descobrir com és el nostre entorn a l’hivern. Imprimiu i retalleu les imatges dels diferents paisatges per fer les peces dels trencaclosques i poseu-les en una safata.
  • Els nens i les nenes, en grups, hauran de resoldre els trencaclosques. Si ho considereu necessari repartiu les làmines model per ajudar als alumnes que ho necessitin. Adapteu el nombre de fotografies i la dificultat del trencaclosques segons les vostres necessitats.
  • En acabar, podeu penjar les làmines model en algun espai de l’aula, per exemple en el racó de l’hivern i guardar-hi també els trencaclosques (que podeu recuperar com a material de racons).
  • Podeu personalitzar l’activitat i afegir-hi fotografies del vostre entorn més proper (el pati, el carrer de l’escola, un parc que reconeguin els alumnes, etc…).
Creem el nostre paisatge d’hivern
  • Proposem de fer el nostre paisatge, o bé amb dibuixos individuals, o bé de manera col·lectiva en un mural. Ens haurem de fixar en quins són els colors de l’hivern (blau, blanc, gris, marró…). Per això, pararem atenció a les imatges resultants del trencaclosques.
  • Farem servir una tècnica que combina ceres i aquarel·les. Proposem dibuixar sobre el paper, la cartolina, etc. amb ceres blanques (arbres, sotabosc, cases…) i després, pintar a sobre amb aquarel·les de colors freds de manera que aparegui, com per art de màgia, el que han dibuixat en blanc.
  • Compartirem les nostres creacions amb altres companys i companyes de l’escola.
SI ETS USUARI IMAGINA!
  • Fes servir el DocuImagina per adaptar aquesta proposta amb les fotografies del teu entorn.
  • Personalitza el teu joc de memòria amb els colors, les imatges o les paraules relacionades amb l’hivern.